23:03|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1400 - 10:28
کد خبر: 16409
یادداشت:

مناظره یا منازعه؟!

درحالی که نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به لحاظ نحوه برگزاری و بگومگوی های مرسوم و حملات نامزدها به یکدیگر نه تنها چیزی از مناظره های انتخابات گذشته کم نداشت، بلکه بیشتر هم بود؛اما در حالت کلی و از نگاه مخاطبانی که آن را دنبال کردند، مناظره ای که چند روز گذشته برگزار شد چندان چنگی به دل نمی زد.
مناظره یا منازعه؟!


سرویس سیاسی باریش نیوز، بیشترین برداشت مخاطبان و تحلیلگران از جمع بندی مناظره نخست این بود که نامزدها بیش از همه به کلی گویی و بایدها و بدیهیات پرداختند تا ارائه برنامه و راهکارهای بدیع و متفاوت، اگرچه با هم بگومگوی تند هم کردند، دوقطبی سازی کردند و حتی سعی در روکردن دست یکدیگر داشتند و از تحصیلات و مدرک هم ایراد گرفتند و آن را ساختگی خواندند، اما نتوانستند اثرگذار ظاهر شوند.

 در این میان حتی  بسیاری از کارشناسان و دولتمردان معتقدند که  برخی از کاندیداها صرفا آمده‌اند که با تخریب کاندیداهای دیگر تعدادی رای برای خود به دست آورند هرچند ممکن است رای قابل توجهی هم نداشته باشند، چراکه آنچه مخاطبان مشاهده کردند بیشتر به منازعه شبیه بود تا مناظره!

نامزدهای ریاست جمهوری باید بدانند که بیشترین مشکللات کشور از نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی مشکل رشد نقدینگی، تورم، گسترش فقر، بیکاری، کاهش ارزش پولی ملی و نوسانات قیمتها می باشد و با توجه به این مشکلاتی که وجود دارد باید بگویند که برای حل این مشکلات  چه برنامه ای دارند؟  و پیشنهادشان برای رشد اقتصاد کشور چیست؟

همچنین  ارائه برنامه های مشخص ، انتظار مسلم و حق طبیعی مردم از نامزدهای خود میباشد و در مناظره اول قرار بود درباره مشکلات و برنامه‌های اقتصادی سخن گفته شود اما برخی نامزد ها متاسفانه از همان ابتدا  کوشیدند بحث را سیاسی و مجادله‌ای کنند.

حال در این میان سوال بسیاری از مردم این است که اگر آقایان برنامه مشخص و قابل دفاعی داشتند، چرا از بحث اقتصادی و ارائه برنامه گریزان بودند و مناظره خود را بر پایه توهین و تهمت و در واقع جدل و منازعه با دیگر نامزدها گذاشته بودند؟

سخن آخر اینکه اولین مناظره انتخاباتی  ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شاید برنده مشخصی نداشت و در واقع  هر چه بود بیشتر به منازعه شبیه بود و شاید بهتر باشد در مناظره های بعدی نامزدهای انتخاباتی بیشتر از همه به ارائه برنامه های خود و ارئه راهکارهای خود برای حل مشکلات مردم و مسائل اساسی کشور باشند ؛ چرا که با چنین روندی، قطعا بسیاری از مردم و مخاطبان را ناامیدتر و سردرگم‌تر خواهد کرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید