17:16|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1400 - 10:48
کد خبر: 16403
یادداشت:

شفافیت و تحقق وعده‌ها؛ انتظار مردم از نامزدهای انتخاباتی

اغلب پیام‌های نامزدهای انتخابی ششمین دوره انتخابات شورای شهر ارومیه، عبور از شعار و رسیدن به مرحله عمل می‌باشد که این پیام‌ها خود نشان دهنده خستگی و کلافگی مردم از شعار و وعده‌های توخالی مسئولین قبلی می‌باشد، اگر چه امید است این نیز خود شعار دیگری نباشد.
شفافیت و تحقق وعده‌ها؛ انتظار مردم از نامزدهای انتخاباتی

سرویس سیاسی باریش نیوز، یکسال از همه‌گیری کرونا در آذربایجان‌غربی می‌گذرد؛ ویروس ویرانگری که با خود خسارت‌های جسمی، روحی و مادی زیادی به همراه آورد و درد و رنج بسیاری را برای اقشار مختلف جامعه وارد کرد.

افراد بسیاری بودند که در این برهه زمانی از کار بیکار شدند و با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه گذران زندگی برای آن‌ها دشوار بوده، اما صدایی برای یاری‌خواهی از مسئولان نداشته‌اند، متاسفانه اگر صدایی هم داشته باشند چیزی جز وعده‌های توخالی مسئولان، عایدشان نشده است.

اکنون دوره ماه عسل شوراهای شهری پایان یافته و آن‌ها با مخالفت‌های بسیاری از سوی مردم در داخل استان مواجه هستند و در مقابل باید منتظر ماند و دید کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهری چگونه به این چالش‌ها واکنش نشان می‌دهد.

قشرهای مختلف مردم با طرح انتظاراتشان از کاندیدها برای چهار سال آینده، شعارها و وعده‌های آن‌ها را یادآوری کرده تا اولویت‌ها و اهدافشان را فراموش نکنند.

در ادامه می‌توان گفت در این وضعیت حضور نامزدهای تازه نفس، با انگیزه و با عزم اصلاح امور می‌تواند موانع بسیاری را از سر راه بردارد و مشکلات بسیاری را بر جامعه سایه انداخته را کاهش دهد.

اما نکته قابل توجه کلی‌گویی‌های مبهم در تبلیغات است؛ اشتغال‌زایی، مبارزه با بیکاری، خشکسالی، ایجاد زیر ساخت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله وعده‌هایی است که هدفی جز جلب توجه و کسب رای مردم را ندارند.

اگر به صورت کلی به این مسئله بنگریم، این شعارها در حوزه مسئولیت شوراهای شهر نیست و وظیفه آن‌ها اعمال قوانین در حیطه وظایف خود می‌باشد.

 در پایان انتظار می‌رود نامزدهای انتخاباتی به جای وعده‌های توخالی به فکر راهکارهایی برای تحقق پیشرفت شهری در زمینه‌های مختلف باشند و تدابیر لازم را پیش بینی کرده تا رای‌ دهندگان نیز با رفتن ‌شان به پای صندوق‌ها سرنوشت آینده شهر و دیارشان را رقم بزنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید