02:27|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1400 - 10:21
کد خبر: 16397
انتظار به حق و به جای شهروندان از کاندیداهای شورای شهر؛

ضرورت مطالبه گری و ارائه برنامه شفاف

بسیاری ازشهروندان ارومیه ای معتقد هستند که برای تعیین سرنوشت شهر خود و اینکه چه کسانی را به عنوان سکاندار هدایت شهر انتخاب می‌کنیم باید حساسیت و وسواس بیشتری به خرج دهیم تا بتوانیم به انتظارات خود جامه عمل بپوشانیم.
ضرورت مطالبه گری و ارائه برنامه شفاف

سرویس سیاسی باریش نیوز، شورا و شهردار از جمله نهادهایی  هستند که یکی  مستقیم  و دیگری با واسطه  توسط مردم انتخاب  می شوند . مردمی که با انتخاب خود تلاش می کنند روند توسعه شهر را سرعت ببخشند . شورایی که از طرف مردم قدرت پیدا می کند تا شهرداری را انتخاب نموده که بتواند خواسته ی مردم شهر را جامه ی عمل بپوشاند و قطعا همین مردم هستند که با نظرات و نظارت خود می توانند کمک کار و پشتیبان شهردار و شورای منتخب خود باشند

و اینک در آستانه انتخابات ششمین دوره شورای شهر ارومیه مردم انتظارات و خواسته‌هایی از کاندیداها دارند که دانستن آن برای کاندیداها خالی از لطف نیست و در این میان مردم قطعا نامزد‌های انتخاباتی را ارزیابی می‌کنند تا افراد توانمند بر کرسی‌های شورای شهر تکیه بزنند.

براین اساس بسیاری از شهروندان اظهار دارند که، انتخاب شهردار مناسب برای انجام امور شهرسازی، وضع قوانین و دفاع از حقوق شهروندان در حوزه شهری، نظارت بر سایر سازمان‌های خدماتی و شهرداری، برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی و فرهنگی، نظارت بر بهداشت عمومی شهر و نظارت بر اماکن شهر و سینماها و تدوین مقررات برای نظافت و بهداشت سازمان‌ها و نظارت بر مکان‌های تفریحی ورزشی و فرهنگی از وظایف شورای شهر است که کاندیداهای شورای شهر باید آگاه به قوانین، خدا ترس، پیگیر حقوق شهروندان و آگاه در خصوص قوانین شهری باشند.

در ادامه، پرهیز از شعار، داشتن برنامه برای شهر، ایجاد اشتغال با استفاده از پتانسیل‌های شهر، ارائه گزارش کار شفاف، پرهیز از منفی‌گری نسبت به اقدامات گذشته، بیان نقد و انتقاد از دریچه کارشناسی، توجه به فضاهای سبز و زیبا، گردشگری و مکان‌های ورزشی حمل‌ونقل عمومی از جمله‌ اتوبوسرانی از دیگر خواسته‌های برجای مردم شهر از شوراها می باشد.

مردم از شورای شهر انتظار دارند در حمایت از حقوق شهروندان کوشا باشند و قوانین را به نفع خود واطرافیان خود تعبیر و تفسیر نکنند.

 سخن آخر اینکه، شوراها مرجع سیاست گذاری و برنامه ریزی برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها هستند و در واقع اتاق فکر شهرداران محسوب می شوند و اگر نقصی در شهرها و روستاها وجود دارد دلیلش را  قطعا در عدم توجه به این موقعیت شوراها باید دانست.
 


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید