16:13|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1400 - 12:39
کد خبر: 16381
یادداشت:

کاهش مبتلایان کرونا به معنای پایان کرونا نیست!

با توجه به اعلام ستاد استانی مبارزه با کرونا در مورد آخرین وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در استان، روند ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی نزولی است.
کاهش مبتلایان کرونا به معنای پایان کرونا نیست!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با گذر از سطح شهری می‌توان میزان توجه مردم به مصوبات ستاد مقابله با کرونا مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را درک کرد.

با شیوع موج چهارم کرونا که بعد از تعطیلات نوروز 1400 در سطح استان به وقوع پیوست و وضعیت استان را به سمت بحرانی و فوق قرمز تبدیل کرد اعمال محدودیت‌ها آغاز شد و با گذشت این محدودیت‌ها هم اکنون شاهد سیر نزولی و تبدیل وضعیت قرمز به نارنجی و نارنجی به زرد در شهرستان‌های استان هستیم.

متاسفانه تمامی هشدارهای مسئولین مربوطه مبنی بر جدی گرفتن بیماری کرونا به ویژه انواع جهش یافته آن، باز هم در سطح استان مشاهده می‌کنیم که در برخی از پارک‌ها و بوستان‌ها به رغم نصب بنر تعطیل بودن و دورهمی‌ها برگزار می‌شود و برخی شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان بدون ماسک در این فضاها حضور می‌یابند.

این در حالی است که موج چهارم کرونا در آذربایجان‌غربی همچنان تاخت و تاز می‌کند و در این میان شهروندان و به ویژه نسل جوان با ساده انگاری این ویروس از کنار آن بی‌توجه می‌گذرند.

خوشبختانه در این شرایط هستند کسانی که با استفاده از ماسک برای خرید اقلام ضروری در سطح بازار تردد می کنند و حتی هنگام پرداخت پول نیز بر پرداخت غیرنقدی و استفاده از دستگاه کارتخوان تمایل دارند.

در ادامه بایستی اطلاع رسانی و آموزش در راستای افزایش آگاهی بخشی و حساسیت مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس منحوس کرونا همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد.

البته زمان بر شدن بیماری خارج از حوصله مردم بوده و عادی انگاری معضل این روزها است و امیدواریم براساس وعده اعلام شده تا پایان زمان مقرر تزریق واکسن کرونا به پایان برسد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید