20:40|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 09 خرداد 1400 - 12:11
کد خبر: 16377
باتوجه به تعطیلات پیش‌رو؛

شهروندان ندانم کاری که مرگ را هدیه می‌دهند!

خروج از قرنطینه برخی از شهروندان و برنامه‌ریزی آنان برای رفتن به سفر از جمله عواملی است که مرگ را سوغات مسافرت‌هایشان می‌کنند و سلامت سایر افراد را نیز مورد تهدید قرار می‌دهد.
شهروندان ندانم کاری که مرگ را هدیه می‌دهند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با آغاز سال 1400 و با افزایش سفرهای نوروزی و توجه نکردن مردم به اعلام ممنوعیت‌ها، به تبع آن شمار شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی در آذربایجان‌غربی افزایش یافت.

در مقابل برای کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این ویروس محدودیت‌هایی اعمال شد که عواقب جبران ناپذیری برای گروه‌های مشاغل به وجود آورد.  

متاسفانه امسال انواع جهش یافته ویروس نیز وضعیت را نگران کننده‌تر از گذشته می‌کند و تاکید ستاد استانی مقابله با کرونا پرهیز مردم از سفر و مسئولین مربوطه در تلاش‌اند تا مردم را از رفتن به سفرهای غیرضروری باز دارند.

در این میان مردم نیز با وجود هشدارهای پی در پی، متاسفانه هیچ توجهی به ماندن در خانه برای شکست کرونا ندارند و همه اینها می‌تواند بسیار خطرناک و عواقبی جبران‌ناپذیر در این شرایط بحرانی به وجود بیاورد.

با توجه به تعطیلات پیش رو طبق دستورالعمل صادره از سوی ارگان‌های ذی‌صلاح تردد بین استانی اکیدا ممنوع می‌باشد و محدودیت‌هایی در این باره اعمال شده است.
به طور قطع ورود بی‌رویه مسافران و افزایش شمار سفرها سبب تغییر وضعیت مبتلایان به کرونا در شهرهای مختلف از زرد به نارنجی و از نارنجی به قرمز می‌شود.

لازم به ذکر است که شهروندان در صورتی که سفری ضروری در پیش دارند، در طول سفر تمامی پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی را رعایت کنند.

در پایان با عملی کردن دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از انجام سفرها و تجمعات و دورهمی‌های مختلف به راحتی می‌توان از نشستن داغ از دست دادن عزیزان بر دل سایر افراد جلوگیری کرد و تعطیلات پیش‌رو را با خاطرات تلخ این چنینی به پایان نبرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید