03:49|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1400 - 12:57
کد خبر: 16369
یادداشت:

ضرورت احداث پارکینگ‌های عمومی برای جلوگیری از معضل ترافیک شهری

افزایش روزافزون خودروها و وجود تعداد معدود پارکینگ استاندارد در ارومیه علاوه بر ایجاد نارضایتی در شهرمندان باعث افزایش آلودگی صوتی، تصادفات متعدد و ترافیک سنگین در معابر اصلی این کلانشهر شده است.
ضرورت احداث پارکینگ‌های عمومی برای جلوگیری از معضل ترافیک شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، به دلیل افزایش روزافزون ورود خودرو‌ها به معابر شهری و کمبود پارکینگ، تقریبا تمامی معابر حاشیه خیابان در کل ساعات شبانه‌روز پر از خودرو شده است. به گونه‌ای که در حاشیه معابر اصلی برای پیدا کردن جای پارک باید زمان زیادی تلف کرد تا شاید جای پارکی پیدا شود.

 افراد در طول روز برای رفتن به محل کار، خرید، دید و بازدید یا خیلی از کارهای دیگر از وسیله‌ی نقلیه‌ی خود برای تردد در سطح شهر استفاده می‌کنند. در این مسیر با حجم زیاد خودروها و وسایل نقلیه‌ای که در حال تردد در خیابان‌ها هستند مواجه می‌شوند.

کمبود پارکینگ طبقاتی یا انواع دیگر پارکینگ‌ها در سطح شهر ارومیه باعث شده که رانندگان وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را در کوچه‌ها و در کنار خیابان‌ها پارک کنند و باعث سد معبر شوند و علاوه بر آن جلوه‌ی شهر را زشت و ناپسند کنند.

دلایلی که باعث افزایش مشکل کمبود پارکینگ در ارومیه می‌شود؛ مهاجرت زیاد مردم از روستاها به شهر و علاوه بر آن عدم رعایت قوانین و ضوابط پارکینگ و ضوابط شهری، از جمله دلایل هستند که بر شدت این مشکل می‌افزایند.
معضل نبود پارکینگ در کلانشهر ارومیه باعث شده تا خیابان‌ها و کوچه‌های موجود در سطح شهر به یک پارکینگ عمومی بزرگ تبدیل شود. رانندگی و تردد در سطح خیابان‌های شهر سخت شده و اوضاع طاقت‌فرسا شود.

از طرفی هم کمبود ناوگان حمل ونقل عمومی و در دسترس و از سوی دیگر تغییر فرهنگ مردم در کمتر استفاده کردن از خودروهای عمومی باعث شده بسیاری از خانواده‌ها داشتن و استفاده از خودروی شخصی را یکی از الویت‌های مهم زندگی‌شان قرار دهند.

همانطور که در بالا ذکر شد معضل نبود پارکینگ در ارومیه، به یک معضل اساسی برای بسیاری از شهروندان تبدیل شده است. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان این مشکل را حل و فصل کرد؟ در طی سالیان اخیر یادداشت‌ها و اعتراضاتی در این زمینه از سوی بسیاری رسانه‌ها مطرح شده ولی با گذشت چند سال تنها پاسخی که عاید آن‌ها شده، وعده‌های واهی مسئولین می‌باشد.

در آخر امید است مسئولان ذی‌صلاح در جهت سهولت رفت و آمد شهروندان و کاهش ترافیک در خیابان‌های سطح شهری خصوصا مرکز شهر برنامه‌هایی کاربردی و دقیق اتخاذ و به اجرا درآورند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید