17:02|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1400 - 11:29
کد خبر: 16367
تکلیف تعطیلات خرداد مشخص شد؛

ممنوعیت سفر از چهارشنبه تا دوشنبه | روحانی: رعایت ۶۷ درصدی پروتکل ها قابل قبول نیست

در جلسه ستاد ملی کرونا تصمیم بر این شد که سفرهای استانی از روز چهارشنبه تا دوشنبه آینده ممنوع شود.
ممنوعیت سفر از چهارشنبه تا دوشنبه | روحانی: رعایت ۶۷ درصدی پروتکل ها قابل قبول نیست

رئیس جمهور، روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه همه تلاش ها در ۱۶ ماه گذشته بر این بوده است که مردم لوازم و تجهیزات کافی برای مقابله با این بیماری در اختیار داشته باشند و دستور العمل های بهداشتی را مراعات کنند تا با موج جدید بیماری مواجه نشویم، اظهار داشت: متاسفانه  موتاسیون و جهش های متعدد این ویروس و ورود ویروس انگلیسی به کشور دلیل مواجه شدن با موج چهارم بیماری بود که مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد.

روحانی با بیان اینکه براساس گزارش ها مراعات عمومی دستورالعمل های بهداشتی حدود ۶۷ درصد است که رقم قابل قبولی نیست، افزود: اگر رعایت پروتکل ها در جامعه به ۹۰ درصد نرسد خطر مواجه شدن با موج جدید بیماری و مشکلات ناشی از آن بیشتر خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به روند واکسیناسیون علیه کرونا در کشور، با بیان اینکه تاکنون ۵ میلیون دوز واکسن در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته و حدود ۳ میلیون دوز واکسن تزریق شده است، گفت: یکی از افتخارات این دولت این است که واکسیناسیون طبق برنامه تدوین شده در سند ملی واکسیناسیون و براساس اولویت های تعیین شده به صورت رایگان  انجام می شود.

روحانی با تاکید بر اینکه برای واردات واکسن مورد اطمینان و تولید واکسن در داخل همه تلاش خود را انجام می دهیم، گفت: بخش خصوصی برغم اخذ مجوز های لازم  برای واردات واکسن، تاکنون موفق نبوده است و این نشان می دهد که برخلاف تصورها، واکسن در جهان فراوان نیست و تهیه آن با مشکلات و موانعی مواجه است.

به گزارش ایرنا روحانی با اشاره به تعطیلات نیمه خرداد ابراز داشت: از مردم خواهش می‌کنیم سفرهای بین‌ استانی را انجام ندهند و تحمل کنند تا به خوبی به پایان ماه خرداد و انتخابات برسیم. در جلسه امروز تصمیم گرفتیم از روز چهارشنبه سفرهای بین‌ استانی تا روز دوشنبه ممنوع شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید