00:30|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1400 - 10:48
کد خبر: 16365
یادداشت:

بی‌تدبیری مسئولان در تداوم صف‌های نان در ارومیه

در این ایامی ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی گسترش پیدا کرده، اجتماعاتی نظیر صف نانوایی‌ها می‌تواند عامل انتشار ویروس کرونا باشد که این امر نیازمند تدبیری دقیق از سوی مسئولان ذیربط می‌باشد.
بی‌تدبیری مسئولان در تداوم صف‌های نان در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از مشکلات مردم در دوران کرونا رفتن به نانوایی‌ها و خرید نان است، این روزها ظاهرا صف‌های نان طولانی‌تر و زمان خرید نیز بیشتر شده است و این امر می‌تواند موجب افزایش روند شیوع کرونا شود.

نانوایی‌ها جزو کسب و کارهایی هستند که باید در سخت‌ترین شرایط هم به کار خود ادامه دهند تا مردم با خیالی آسوده، نان مورد نیازشان را تهیه کنند به همین دلیل باید بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

برخی از نانوایی‌ها در سطح شهر ارومیه به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی از جمله استفاده از پول نقد، بی‌توجهی به استفاده از اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش، حضور متراکم مردم کنار هم در صف‌ها و میزهای پیشخوان، یکی از راه‌های انتقال و جهش سریع ویروس کرونا محسوب می‌شوند.

برخی از شهروندان غافل از میزان خطرناک بودن ویروس کرونا و سرعت ابتلای به آن، بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ساده‌انگارانه در صف نان حضور پیدا می‌کنند، در حالی که صف نانوایی یکی از مکان‌های آلوده و انتقال دهنده ویروس کروناست.

با توجه به پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند برای خرید نان ناچار هستند ساعت‌ها منتظر باشند و از طرفی هم نان جز اقلامی است که به هیچ عنوان نمی‌توانند آن را از سبد غذایی خود حذف کنند.

عده‌ای از نانوایان محدودیت ساعات کاری در روز در برابر افزایش تقاضا برای نان را دلیل صف‌های شلوغ می‌دانند و این همه در حالی است که ارومیه بنا به اذعان مسئولان بیش از میزان معمول، نانوایی دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

در ادامه به نظر میرسد شرایط کرونایی و بی‌توجهی نهادهای مربوطه نسبت به رفع این مشکل، زمینه را برای سو استفاده برخی از نانوایان فراهم کرده است و به همین خاطر روز به روز کیفیت نان کمتر می‌شود.

 بهتر آن است مسئولین قبل آن‌که نان مانند دیگر کالاهای اساسی که دچار گرانی و کمبود جدی و غیرقابل‌کنترل شود به فکر چاره‌ای اساسی و نه زودبازده باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید