11:34|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1400 - 10:38
کد خبر: 16364
یادداشت:

عادی انگاری و خطر شعله ور شدن دوباره کرونا

خارج شدن برخی شهرستان‌های استان آذربایجان غربی از وضعیت قرمز و تبدیل آنها به وضعیت نارنجی و آبی هرچند یک موفقیت در کنترل ویروس کرونا می باشد اما باعث نگرانی از عادی انگاری و بازگشت به رفتارهای معمول آن هم در شرایط شکننده فعلی شده است.
عادی انگاری و خطر شعله ور شدن دوباره کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، نزدیک به 16 ماه از عمر ویروس منحوس کرونا در کشور می گذرد و در این مدت بارها شاهد صعود و نزول آمار مبتلایان و فوتی‌ها بودیم. در این مدت بارها مشاهده نمودیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار جان باختگان این بیماری کاهش یافت اما متاسفانه  هر بار با عادی انگاری هایی که از سوی مردم و مسئولین غول نامرئی کرونا از خواب بیدار شده و به جان مردم  می افتد.

این روزها در استان آذربایجان غربی با کاهش جزئی آمار مبتلایان و مرگ و میرها، باز هم تجربه تلخ یک ماه پیش را فراموش کردیم به طوری که استفاده از ماسک کاهش و شرکت در تجمعات و میهمانی ها، گشت وگذار در بازار و پارک ها و دید و بازدیدها افزایش یافته است.

 متأسفانه استفاده از ماسک در جامعه رو به کاهش است و از سوی دیگر شلوغی بازارها و رفت و آمدهای بی مورد در خیابان‌ها افزایش یافته. پس از ساعت ۹ شب که در واقع باید منع تردد باشد، خودروهای فراوانی به شکل عادی در حال عبور و مرور هستند.

صف در نانوایی ها و همچنین صف برای تهیه روغن طرح تنظیم بازار در چند روز اخیر همچنان شلوغ هستند و کسی فکری به حال آن نمی‌کند و انگار حوالدث تلخ و ناخوشایند یک ماه دو ماه گذشته را فراموش کرده اند.

آنچه در این میان بسیاری از کارشناسان برآن تاکید دارند ای است که، حتی با تهیه واکسن هم باید این پروتکل ها را همچنان سفت و سخت رعایت کنیم تا زمانی که شرایط عادی شود.

نکته پایانی اینکه، با بازگشایی های بسیاری از اماکن از سوی دولت و حتی زمزمه بازگشایی تالارها در برخی از مناطق و عادی انگاری شرایط از سوی مردم، هیچ بعید نیست در چند روز آینده باز هم با افزایش آمار مبتلا به کرونا مواجه شویم؛ اتفاقی که بیشترین بارش بر روی دوش پرستانی است که هنوز نتوانسته‌اند پس از عبور از پیک قبلی نفسی تازه کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید