13:29|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 06 خرداد 1400 - 10:59
کد خبر: 16359
به مناسبت سالروز آغاز به کار مجلس یازدهم؛

نمایندگان مجلس مطالبه گر دغدغه ها و معیشت سخت مردم باشند

فراموش نکردن رای دهندگان، نگاه همه جانبه به ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حوزه انتخابیه، داشتن تخصص، تمرکز روی وظایف قانون گذاری و اجتناب از دخالت در امور قوه مجریه و صیانت از آرای مردم به عنوان امانت از مهم ترین مطالبات مردم ارومیه از نمایندگان خود در خانه ملت است که متاسفانه با گذشت یک سال از آغاز به کار مجلس یازدهم هیچ کدام از این موارد تحقق نیافته و مردم همچنان چشم انتظار تحقق این اهداف از سوی نمایندگان خود در مجلس هستند.
نمایندگان مجلس مطالبه گر دغدغه ها و معیشت سخت مردم باشند


سرویس سیاسی باریش نیوز، اصولا وظایف یک نماینده مشخص است، یک قانونگذار و نظارت بر قانون، نماینده ای بهتر است که در مجلس فعال بوده و قوانینی که به نفع مردم است مطرح کرده و برای تصویب آن تلاش کند تا گوشه ای از مشکلات مردم را حل نماید.

بهتر نیست وکلای مردم از خواب بیدار شده و با اقدامات کمتر نمایشی در راستای انجام وظایف نظارتی خود گام برداشته و دولت محترم را نیز به پاسخگویی وادارند؟ تا که شاید از این طریق بتوانند دردی از هزاران درد مردم  را از این طریق درمان کنند.

جامعه را گرانی اما مجلس محترم را خواب برده است. انگار نه انگار که آقایان وظایفی در قبال مردم این شهر دارند! فراموش کرده اند که به عنوان نماینده مردم به آن کرسی ها سبز تکیه زده و وظیفه دارند مهم ترین مشکل مردم یعنی گرانی و سختی های معیشتی را پیگیری کنند. کار از گوشت و مرغ گذشته و شاهد صف های طولانی برای خرید روغن هستیم اما انگار وکلای مردم عین خیالشان نیست

بسیاری از نیازهای مردم این شهر در وعده‌ها ی انتخاباتی خود که یکی از مهم ترین آنها که حمایت از کشاورزان و تضمین خرید محصولات کشاورزی مانند سیب بود مغفول ماندند و این نمایندگان بعد از نشستن بر کرسی مجلس، تنها عنوان می‌کردند که باید این گونه شود اما اکنون بعد از گذشت یک سال  هیچکدام  از وعده هایی که داده بودند  نه تنها محقق نشد بلکه از سال های گذشته نیز وضعیت بدتر شد به گونه ای که شاهد فاسد شدن هزاران تن سیب در سردخانه های این شهر بودیم.

در کنار مشکلات کشاورزان باید به مسئله مسکن اشاره کرد و گفت؛ اکنون که  قیمت زمین و ملک در ارومیه  آنقدر سر به فلک کشیده است که جوانان ما هیچ امیدی به خانه‌دار شدن ندارند نمایندگان مردم در مجلس یازدهم چه اقدامی برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات انجام داده اند؟

بهتر است نمایندگان کاری که نمی‌توانند انجام را دهند را بیهوده عنوان نکنند، حتی زمانی که بر کرسی مجلس نشستند و مهم‌تر اینکه به عنوان یک قانونگذار در زمان تبلیغات انتخاباتی تنها در حیطه وظایف قانونی یک نماینده مجلس سخن بگویند نه اینکه شعار انجام کارهای اجرایی دهند که از عهده آن برنمی آیند!

با این حساب باید گفت که قشر ضعیف جامعه چندان چشم امیدی به مجلس‌نشینان ندارند؛ نمایندگانی که با شعار حمایت از محرومان اجتماع به سر کار آمدند، در یک سالی که گذشت کوچکترین قدمی برای رفع محرومیت و ناتوانی معیشتی مردم برنداشتند .

سخن آخر اینکه، آنچه نمایندگان نباید ازآن غافل شوند این است که این دوره هم مثل تمام ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی خواهد گذشت و در آخر آنچه می‌ماند، آنها هستند و وجدان بیدار ملتی که در آینده‌ای نه چندان دور عملکرد آنها را به قضاوت خواهد نشست. پس فرصت‌سوزی جایز نیست و آستین همت برای خدمت به مردم را بخصوص در این برهه حساس بالا بزنند
 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید