18:08|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 06 خرداد 1400 - 09:59
کد خبر: 16357
یادداشت:

مردم مواظب کلاهبرداری برخی سایت‌های اینترنتی باشند!

این روزها خرید آنلاین به شدت رونق یافته و اکثریت مردم ترجیحا خریدهای خود را بصورت آنلاین و از طریق سایت‌های اینترنتی انجام می‌دهند اما نکته قابل توجه در خریدهای آنلاین وجود کلاهبرداران در فضای مجازی است که در کمین نشسته‌اند تا با سوء استفاده از عدم اطلاع یا کم دقتی خریداران و مشتریان آن را با تهدیدها و آسیب‌هایی روبه رو کنند.
مردم مواظب کلاهبرداری برخی سایت‌های اینترنتی باشند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیش از یکسال است که ویروس جدیدی که هر روزه زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار داده است، ویروسی که با نام کووید-19 یا همان کرونای نام آشنا، سایه نحس خود را بر سر آذربایجان‌غربی افکنده و به تبع آن شکل حیات مردم را تغییر داده است.

این تغییرات نه تنها در روزمرگی‌های زندگی افراد تاثیر گذاشته، بلکه اقتصاد و مشاغل در سطح استان را نیز با تحولات عظیمی همراه کرد، این ویروس با وجود اینکه برخی از مشاغل را به ورطه نابودی کشاند،  از طرفی هم جان تازه‌ای در برخی فعالیت‌ها دمید.

در طول این مدت پیشرفت و توسعه زیادی در زمینه تجارت الکترونیکی به وجود آمده و سبک خرید مردم تغییر کرده است و مردم به جای خرید سنتی، برای در امان ماندن از کرونا به طرف خرید آنلاین و اینترنتی سوق پیدا کرده‌اند.

متاسفانه برخی از فروش‌های اینترنتی پایه و اساس درستی نداشتند و ندارند. یعنی برخی‌ها با هدف کلاهبرداری سایت ایجاد ‌کرده و از آن طریق کالاهایی را به مردم می‌فروشند که وجود خارجی ندارند.

در روزهایی که خرید اینترنتی رو به افزایش است و مردم ترجیح می‌دهند که کالاهای موردنیازشان را به شیوه اینترنتی فراهم کنند، بهتر است که به نماد اعتماد الکترونیکی هم توجه کنند تا سودجویان فرصت کلاهبرداری از حساب‌های بانکی مردم را نداشته باشند.
از طرفی در ایام کرونا هم برخی افراد برای خرید خانه و یا رهن آن ترجیح می‌دهند راه سریع‌، بی دردسر و بدون خطر کرونا را انتخاب کنند و در پی آن سایت‌های خرید و فروش اینترنتی را انتخاب می‌کنند که این انتخاب در اکثر موارد سبب شکست آن‌ها می‌شود.

متاسفانه در وضعیت اقتصادی جامعه این سایت‌ها بر قیمت‌ها دامن می‌زنند و با درج قیمت‌های سلیقه‌ای شرایط بازار را متشنج‌تر می‌کنند و قوانین و محدوده قیمتی برای مشتریان خود در نظر نگرفته‌اند.

در ادامه ضروری است افراد در زمان خرید آنلاین و هنگامی که پس از گزینش کالای مورد نظرشان برای پراخت الکترونیکی اقدام کردند، توجه کنند آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی متعلق به همان بانکی باشدکه آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنند و مرتکب اشتباه نشوند و آدرس نادرستی را برای پرداخت الکترونیکی انتخاب نکنند.

در پایان انتظار می‌رود در نحوه فروش سایت‌های اینترنتی در فضای مجازی نظارت‌های دقیقی از سوی مسئولین ذی صلاح به عمل آید و مردم نیز بایستی در صورت مشاهده چنین مواردی سریعا به نهاهای مربوطه گزارش دهند تا با فرد متخلف برخورد شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید