12:39|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 خرداد 1400 - 11:13
کد خبر: 16351
یادداشت:

ضایعات فروشان تهدیدی اجتماعی برای کلانشهر ارومیه

وجود ضایعات فروشان و مشاغل مزاحم محدوده کلانشهر ارومیه همواره و طی سالیان گذشته یکی از چالش‌های این شهر بوده است که ساماندهی آن در برهه‌های مختلف از سوی مدیران شهری و استانی وعده داده شده اما همچنان به نقطه مطلوب نرسیده است.
ضایعات فروشان تهدیدی اجتماعی برای کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ضایعات فروشی و سدمعبر توسط آن‌ها یکی از معضلات و عوارض شهری است که در کلانشهرها روز به روز افزایش ‌یافته و در شهر ارومیه نیز در سال های اخیر شاهد گسترش این معضل هستیم.

مشکل وجود ضایعات فروشی‌های اطراف و داخل شهر ارومیه مربوط به یکی دو سال اخیر نیست و این معضل از سال‌های دور تاکنون در این شهر انباشته شده است.

ضایعات فروشانی که در شهرک‌های حاشیه‌ای ارومیه و در برخی خیابان‌های مرکزی شهر شرایط نابهنجاری را برای مردم از نظر بهداشتی، آلودگی صوتی و مخدوش شدن زیباسازی شهری ایجاد کرده‌اند.

از طرفی هم درآمدزایی که افراد از این طریق به دست می‌آورند غیرقابل انکار است، کاری که با زندگی این افراد عجین شده و از این طریق امرار معاش می‌کنند.

مشاغلی که ساماندهی آن‌ها چندین سال است که زیر بار وعده‌های توخالی مسئولین دست و پا می‌زند و معضلی برای شهروندان شده‌اند.

امروز موضوع صنوف آهن‌فروشان، تعمیرات خودرو، ضایعات فروشان، خرده فروشان خیابان خرمشهر و ... یک تهدید اجتماعی برای شهر ارومیه محسوب می‌شود و آلودگی‌های صوتی و ... ناشی از فعالیت مشاغل، ساکنین آن منطقه را عاصی کرده است.

انتقال صنوف مزاحم از جمله ضایعات فروشان از مناطق مختلف شهری یکی از مطالبات شهروندان است که تاکنون با وعده‌های مسئولین تحقق نیافته است.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذیربط در جهت ساماندهی ضایعات فروشان سطح شهری با احداث مکانی مشخص که برای شهروندان مزاحمتی ایجاد نشود، اقدام به ساماندهی این واحد‌ها کنند، طوری که اشتغال افراد نیز به خطر نیفتد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

رسول پورمناف
1400/03/06 - 08:37

بنظر بنده کسانی که برای فروش ضایعات به خریداران می آمرند خیابان خرمشهر را مسدود ترافیک ایجاد می کنند موشهای مغازه داران در خانه های آن منطقه پخش شده خلاصه باید زودتر فکری به حال آن منطقه کرد.