11:23|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 03 خرداد 1400 - 12:20
کد خبر: 16341
یادداشت:

تلخکامی مردم با میوه‌هایی که گران است

قیمت میوه در آذربایجان‌غربی نیز از قافله گرانی‌ها عقب نمانده و روز به روز افزایش چشم‌گیری داشته تا جایی که گلایه مردم را از نبود نظارت بر بازار رقم زده است.
تلخکامی مردم با میوه‌هایی که گران است

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها کرونا مردم آذربایجان‌غربی را عاصی کرده است اما گرانی اجناس اساسی و مورد نیاز نه تنها مردم را عاصی کرده است بلکه بر دامنه نگرانی‌هایشان از گرانی کالاها در راس آن، گرانی میوه افزوده است.

هر روز که می‌گذرد قدرت خرید مردم آب می‌رود و قیمت‌ میوه‌ها در بازار به حدی رسیده که دیگر خرید آن برای مردم بسیار سخت شده و مردم از شرایط فعلی قیمت میوه بسیار ناراضی هستند.

در این میان خانواده‌هایی هم هستند که به دلیل نداشتن توان خرید تا روزها رنگ میوه نمی‌بینند و با حسرت از کنار میوه‌های چیده شده گذر می‌کنند.

با وجود فراوانی میوه در بازار قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرده و تا زمانی که مجبور نباشند میوه نمی‌خرند.

در شرایط کنونی خانواده‌های کم‌درآمدی هستند که بالاجبار میوه را از سبد خرید خود حذف کرده‌اند. این در حالی است که در شرایط کرونا همه‌ اعضای خانواده به‌ویژه کودکان نیاز بیش از پیش به مصرف میوه، سبزی و صیفی‌جات دارند.

در ادامه می‌توان گفت مسئولان یا نظارتی بر بازار ندارند و یا توان برخورد با این گران‌فروشی‌ها را ندارند. متخصصان مربوطه برای اینکه مردم در مقابل ویروس کرونا سیستم ایمنی داشته باشند توصیه می‌کنند که از خوردن میوه تازه غافل نشوند، ولی مگر می‌شود با این قیمت‌ها خرید کرد؟

از طرفی هم وضعیت کنونی، میوه فروش‌ها هم هر کدام ساز خود را می‌زنند و با اعمال قیمت‌های سلیقه‌ای اقدام به فروش میوه می‌کنند؛ با توجه به چیدمان مغازه‌های میوه فروشی، از میوه‌های کمی نارس‌تر و یا بسیار رسیده و له شده که قیمت کمتری را به خود اختصاص می‌دهد تا بخش لاکچری نشین مغازه که میوه های تر و تازه تر و درشت‌تر و به قول معروف با کلاس‌تری را برای مشتریان خاص تر دارد.

تبعیض موجود در بازار و گرانی میوه مردم را در برهه‌ای که ویروس کرونا اغلب افراد را بیکار کرده است، کلافه‌تر کرده است و انتظار می‌رود مسئولین با اعمال نظارت‌های دقیق، قیمت‌ها را کنترل و ثبات قیمت‌ها را در سطح بازار محقق کنند.
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید