04:06|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 خرداد 1400 - 12:35
کد خبر: 16335
یادداشت:

شانه های مردم دیگر طاقت بار سنگین گرانی را ندارد

این روزها بی ثباتی و بی نظمی در قیمت اجناس و افزایش بی رویه قیمت ها، زندگی مردم بویژه اقشار محروم را با مشکل مواجه کرده است.
شانه های مردم دیگر طاقت بار سنگین گرانی را ندارد

سرویس اقتصادی باریش نیوز، گرانی بی‌امان کالاهای مصرفی از دو سال پیش و به‌خصوص از زمان شیوع کرونا به اوج خود رسیده بطوریکه قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی به‌صورت ساعتی افزایش می‌یابد و تأثیرات منفی در زندگی مردم می‌گذارد.

متاسفانه در این میان مسئولان به فکر تأمین معیشت زندگی کارگران و مردم نیستند و افزایش قیمت کالاهای اساسی بر زندگی اقشار متوسط جامعه تأثیر زیادی گذاشته و باعث سقوط این قشر به زیرخط فقر شده و دیگر تحمل این شرایط برای آنها سخت شده و صدای آن‌ها را درآورده است.

حال این روزها در خیابان و بازار و در دورهمی های ساده بحث گرانی دادوبیداد مردم را درآورده و مسئولان نیز جامعه را در گرداب گرانی و تورم و مشکلات به حال خود رها کرده‌اند که اگر فکری نکنند با تورم و افزایش قیمت کالاها شکاف طبقاتی نیز بیش‌ازپیش خواهد شد و به‌وضوح مردم فقیر ما فقیرتر خواهند شد.

 تورم افسارگسيخته حاکم بر جامعه، قدرت خريد مردم را به ميزان قابل توجهي کاهش داده ‌است و بيم آن مي ‌رود که سرانه مصرف به شدت کاهش یابد. در واقع اثر گراني ها را نمي توان کتمان کرد چرا که،  تورم افزايش يافته اثر خود را بر سبد مصرفي خانوار گذاشته است و در این میان دولت و مجلس مي بايست چاره اساسي براي رسيدن به وضعيت مطلوب زندگی مردم بينديشد.

افزایش قیمت کالاهای اساسی بر زندگی اقشار متوسط جامعه تأثیر زیادی گذاشته و باعث سقوط این قشر به زیر خط فقر شده، گرانی‌ها سبب حذف فرآورده‌های پروتئینی ولبنی از سفره‌های اقشار کم درآمد جامعه شد و دیگر تحمل این شرایط برای‌شان سخت بوده و صدای آنها را در آورده است.


سخن آخر اینکه، با توجه به چنین شرایطی ضرورت دا رد مسئولان مربوطه برنامه دقیقی برای کنترل قیمت‌ها و توزیع کالاهای خوراکی تولیدی موردنیاز مردم داشته باشند. بدون شک اگر چنین اتفاقی رخ ندهد مردم  روز به روز به دلیل گرانی کالاهای اساسی فشار مضاعفی را تحمل خواهند کرد. اتفاقی که موجب شده که سفره‌های مردم کوچک و کوچک‌تر و رژیم غذایی مردم هم دستخوش تغییر فراوان شود.

شیرین شریفی
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید