03:08|چهارشنبه, فروردین 29 ,1403
تاریخ انتشار: 02 خرداد 1400 - 12:26
کد خبر: 16334
یادداشت:

وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌ها‌ و معابر شهر ارومیه/دست اندازهایی که رانندگان را کلافه کرده است

وضعیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان محسوب می‌شود اما طی سال‌های اخیر مشکلات متعددی دست‌ به‌ دست هم داده‌اند تا آسفالت خیابان‌ها و معابر ارومیه به یک معضل ناتمام و همیشگی تبدیل شده و روزبه ‌روز به وخامت این مسئله افزوده شود.
وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌ها‌ و معابر شهر ارومیه/دست اندازهایی که رانندگان را کلافه کرده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، پیاده یا سواره بودن در خیابان‌های ارومیه فرقی نمی‌کند؛ دست‌اندازها و چاله‌ها به نوعی به ویژگی‌های ذاتی خیابان‌ها تبدیل شده‌اند و ظاهری کریه برای شهر به ارمغان آورده‌اند.

این مشکل سالیان سال در خیابان‌های سطح شهر وجود داشته و گویا امکان بهبود کیفیت آسفالت خیابان‌ها به این زودی‌ها میسر نیست. موضوعی که علاوه افزایش استهلاک خودروها، در برخی مواقع موجب بروز حوادث رانندگی و صدمات جانی برای شهروندان نیز می‌شود.

از طرفی هم معابر شهری همچنان در وضعیت نامناسبی قرار دارد و موجب بروز خسارت برای خودروها می‌شود و متاسفانه زیرساخت‌ها به خوبی ایجاد نمی‌شود و تنها با گذر از یکی دو خیابان می‌توان شاهد آن بود که این وضعیت نادرست، رانندگان را نیز با مشکل جدی مواجه کرده است.

بعضا چاله‌های ایجاد شده در سطح خیابان‌ها و همچنین حفاری‌های انجام شده توسط برخی از ارگان‌ها که بدون بهسازی رها شده است، جلوبندی خودروهای سواری را از بین برده است.

 با وجود روکش آسفالت هم به دلیل انجام نشدن زیرسازی مناسب و عدم استفاده از مواد مرغوب در تولید آسفالت این مشکلات مضاعف شده و هزینه‌های ترمیم نیز هدر می‌رود.

یکی از دلایل پایین بودن آستانه تحمل مردم، فشارها و اثرات هزینه های هنگفت و گزافی است که بر اثر خسارات وارده ناشی از چاله‌ها به خودرو آن‌ها تحمیل می‌شود و سوالی که در ذهن آن‌ها نقش بسته این است که  مگر مسئولان در این شهر رفت و آمد نمی‌کنند و این وضع اسفناک که در شان مردم نیست را نمی‌بینند و اگر واقعا اطلاع دارند پس چرا کار و اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهند؟؟؟

رسیدگی به وضعیت خیابان‌ها و معابر ارومیه و افزایش کیفیت آسفالت خیابان‌ها نیاز به بررسی دقیق مشکلات معابر و خیابان‌ها  از نظر تخصصی دارد. علاوه بر این بایستی کیفیت مواد و مصالح  مورد استفاده در آسفالت‌ مطلوب باشد و کیفیت فدای کمیت و نبود اعتبار نشود.

در آخر انتظار می‌رود تا مسئولین و ارگان‌های ذی‌صلاح برای ترمیم و روکش آسفالت خیابان‌های شهر فکری اساسی که در شان کلانشهر ارومیه باشد را بیاندیشند.
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید