19:50|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 02 خرداد 1400 - 10:40
کد خبر: 16332
یادداشت:

در بحران کرونا؛ خطر بیخ گوش دورهمی‌ها

برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این تجمعات می‌تواند مجددا موجب تشدید و شیوع گسترده کرونا در آذربایجان‌غربی شده و آژیر قرمز را در شهرستان‌های آن به صدا در آورد.
در بحران کرونا؛ خطر بیخ گوش دورهمی‌ها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با گذشت بیش از یکسال از همه‌گیری ویروس کرونا، همچنان تاخت و تاز این ویروس منحوس در آذربایجان‌غربی ادامه دارد و موج‌های متعدد درگیری با این بیماری موجب شده تا آمار مبتلایان افزایش یابد.

در این میان از بدو شیوع کرونا، ستاد استانی مقابله با کرونا با شناخت علائم این بیماری و آگاه‌سازی مردم نسبت به آن، برای قطع زنجیره شیوع ویروس تلاش می‌کنند.

این روزها کرونا در استان روند نزولی به خود گرفته و وضعیت شهرستان‌ها به رنگ‌های زرد و نارنجی می‌باشد و بر اساس اعلام مسئولین مربوطه هیچ شهر قرمزی از نظر کرونا در استان وجود ندارد.

با گذر روزها و کم رنگ شدن فعالیت کرونا در استان، مردم هم نسبت به رعایت موارد بهداشتی بی‌توجه شده‌اند.

امروز مردم به خود و خانواده شان هم رحم نمی‌کنند و بی پروا در محافل دورهمی حضور می‌یابند و هر فرد با این دیدگاه که «من کرونا ندارم» به دیدار یکدیگر رفته و دورهمی‌ها را شکل می‌دهند.

در واقع می‌توان گفت دورهمی‌ها و جمع‌های کوچک خانگی بیشترین نقش را در انتقال و شیوع بیماری کرونا داشته است.

برگزاری دورهمی و شرکت افرادی که ناقل بی‌علامت هستند در جمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی که سالمندان و افراد پرخطر نیز حضور دارند، می‌تواند منجر به ابتلاء آنان شود. بنابراین نیاز است که از حضور در دورهمی‌های خانگی به خصوص در زمان پیک و شیوع بالای بیماری کرونا اجتناب شود.

در ادامه به صراحت می‌توان گفت اوج فاجعه آنجا است که برخی از مردم نمی‌خواهند باور کنند که کرونا با کسی شوخی ندارد و می‌تواند موجب ابتلا و در نهایت مرگ عزیزانشان شود.

در آخر امید می‌رود با تدابیر اندیشیده شده، رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم و اعمال محدودیت‌های ترافیکی و اصناف و نظارت دقیق بر آن کمک کننده باشد، شیب ابتلا به کرونا در استان کندتر و ملایم‌تر شده و بتوانیم موج چهارم کرونا در استان را با کمترین عارضه و تلفات پشت سر بگذاریم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید