13:51|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 01 خرداد 1400 - 12:25
کد خبر: 16329
یادداشت:

بحران ملی آب در راه است / آب را هدر ندهیم

با توجه به هشدارهای مکرر مسئولین در مورد کم آبی در تابستان سال جاری متخصصین همواره تاکید می نمایند، بحران آب در سال جاری بسیارجدی می باشد.
بحران ملی آب در راه است / آب را هدر ندهیم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تابستان، گرما، زمزمه هاي مصرف بهینه آب  و سرلوحه قرار دادن صرفه جويي در این مایه حیات  قصه تکراری هر ساله است. اما امسال با توجه به کاهش بارش ها در سال گذشته و هشدارهای پی در پی مسئولین در مورد بحران کم آبی در تابستان پیش رو، بي شك اگر مديريت توليد ،توزيع و مصرف در صدر برنامه ها قرار نگیرد در تابستان با مشکلاتی جدی مواجه خواهیم شد.

این روزها خطر کم آبی و خشکسالی کشور و به دنبال آن آذربایجان غربی را تهدید می کند و در این میان موثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه جویی آب توسط همه مردم می باشد.

متاسفانه گزارش ها حاکی از آن است که در اکثر مناطق کشور، سطح آب به شدت پایین رفته، سطح آب دریاچه ها شدیدا" کم شده و سطح آب سدها کاهش یافته است. توسط جامعه شناسان هشدارهایی مبنی برایجاد چالش های جدی ناشی از بحران کم آبی هر ازچندگاهی مطرح می شود. خشکسالی و بحران کمبود اب در ایران از مرز هشدارها گذشته است.

در هر حال نباید اجازه داد حتی یک قطره آب در هیچ گوشه ای از این کشور بیهوده هدر برود؛ لذا شهروندان باید در چگونگی مصرف آب و در فعالیت های شخصی و روزانه خود در راستای صرفه جویی در آب مسئولانه و دل سوزانه عمل کنند تا این تابستان شاهد بی آبی های مکرر و مشکلات ناشی از آن نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید