05:20|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 01 خرداد 1400 - 12:00
کد خبر: 16327
یادداشت:

داستان بی‌پایان کمبود مرغ و روغن در ارومیه/مردم بیش از این ظرفیت گرانی ندارند

کمبود و گرانی برخی کالاهای اساسی از جمله روغن خوراکی و مرغ در کلانشهر ارومیه علاوه بر رونق بازار سیاه، باعث گله‌مندی و اعتراض کثیری از مردم شده است و گویا قصد تمامی ندارد.
داستان بی‌پایان کمبود مرغ و روغن در ارومیه/مردم بیش از این ظرفیت گرانی ندارند

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در طی یک سال گذشته واژه کمبود و گرانی کالاهای اساسی به وضوح دیده می‌شد به ویژه اینکه شیوع بیماری کرونا در این مدت سبب آسیب به بسیاری از کسب‌وکارها شده و گرانی‌ها هر روز در یک کالا خود را به رخ کشیده است.

مدتی است برخی از اقلام کالاهای اساسی نظیر روغن خوراکی و مرغ با کمبود مواجه شده و به طوری که در فروشگاه‌های سطح شهر یا یافت نمی‌شود و یا این که مغازه‌داران تنها به مشتریان خاصشان این کالاها را با قیمت هنگفت می‌فروشند.

مشکل گرانی و کمبود مرغ در ارومیه مشکل دیروز و امروز نیست؛ در آغاز سال 1400 کمبود مرغ و صف‌های ناشی از آن باعث تشدید آمار مبتلایان به ویروس کرونا شد ولی برای مدتی این مشکل به ظاهر حل شد و اکنون یه هفته‌ای است که بازار کمبود و گرانی مرغ مجددا شدت گرفته است.

در مقابل کمبود و گرانی روغن در سطح شهری معضلی بی‌پایان برای شهروندان به شمار می‌آید که در مسئله حل کردن آن تنها وعده‌های تکراری و پوچ مسئولان نصیب آن می‌شود.

این روزها کمبود روغن و مرغ بیش از همیشه به چشم می‌خورد و سوالی که پیش می‌آید این است که بازار را چه کسی مدیریت می‌کند؛ آیا باز هم پای دلالان در میان است؟

از طرفی هم اگر مسئولان مربوطه مشکل را می‌دانند چرا فکر برای حل آن نمی‌کنند تا کی باید در کلانشهر ارومیه مشکلات این چنینی برای شهروندان به وجود آید؛ آیا نمی‌شود جلوی این کمبودها و گرانی‌ها را گرفت یا نمی‌خواهند جلوی آن‌ها را بگیرند.

در ادامه در حالی که سفره مردم روز به روز کوچک‌تر می‌شود اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد علاوه بر کوچک‌شدن سفره‌ها، مردم دیگر سفره‌ای برای پهن‌کردن نخواهند داشت.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذیربط در جهت حل کمبود و گرانی دو کالای اساسی مهم خانوار برنامه‌هایی دقیق که مقطعی نباشد را اتخاذ و به صورت مستمر نظارت جدی بر این مسئله داشته باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید