05:36|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 01 خرداد 1400 - 10:08
کد خبر: 16323
یادداشت:

کرونا مهم‌ترین چالش خانواده‌ها در امتحانات حضوری دانش‌آموزان

با توجه به شرایط موجود، شیوه نامه‌های بهداشتی در روند برگزاری آزمون‌های حضوری به طور دقیق رعایت نمی‌شود و دغدغه‌ی مهم خانواده‌ها در این زمینه سلامت فرزندانشان می‌باشد.
کرونا مهم‌ترین چالش خانواده‌ها در امتحانات حضوری دانش‌آموزان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در پی شیوع ویروس کرونا و ابتلا و فوت کثیری از افراد، با وجود مخالفت خانواده‌ها در جهت ممانعت از بیرون رفتن فرزندانشان از منازل و اصرار بر برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری، امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری درحال برگزارشدن می‌باشد.

چالش‌های امتحانات حضوری در شرایط کرونایی موضوعی است که در روزهای اخیر در فضای مجازی بازتاب بیشتری داشته و آشکار است که با توجه به تعطیلی مدارس از بدو شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی و آموزش به صورت مجازی تاثیراتی بر زندگی و یادگیری دانش‌آموزان داشته است و دانش‌آموزانی که درس نخوانده‌اند و حالا با حجم چندبرابری مشکلات نسبت به دیگر دانش‌آموزان، رو‌به‌رو شده‌اند.

کیفیت آموزش‌های مجازی، مطلوب نبوده است و علاوه بر آموزش مجازی مدارس می‌توانستند امکاناتی را در جهت یادگیری بهتر در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا دانش‌آموزان به راحتی بتوانند از آن منابع استفاده کنند، اما این آموزش‌ها تحت هیچ‌عنوان، جای آموزش‌های حضوری در مدارس را نمی‌گیرد؛ چرا که سطح یادگیری و درس خواندن دانش‌آموزان، در این مدت خیلی کمتر از سابق شد.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان با تجمعاتی در برخی از حوزه‌های امتحانی همراه بود و در تعدادی از حوزه‌های امتحانی با باز نکردن کامل درب‌ها در هنگام ورود و خروج دانش‌آموزان موجب تجمع شده بود.

از آنجایی که آموزش و پرورش و مسئولین مربوطه به وعده‌های خود مبنی بر رعایت پروتکل‌ها عمل نکردند و با توجه به شرایط موجود می‌توان گفت نگرانی والدین بجاست و تا زمانی که شرایط کنترل نشود، نمی‌توان انتظار کاهش آمار مبتلایان به کرونا را داشت.

انتظار می‌رود خانواده‌ها در کنار بررسی وضعیت پروتکل‌های بهداشتی توسط مدارس، تذکرات لازم را به فرزندان خود بدهند تا از هرگونه تجمعی اجتناب کنند، دانش‌آموزان برای ورود به حوزه امتحانی عجله نکنند و از ازدحام برای ورود پرهیز کنند.

حال که امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود، ضروری است تدابیری از سوی مسئولین ذی‌صلاح اتخاذ شود تا شیوه‌نامه‌های بهداشتی صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا و عدالت آموزشی لااقل برای عدم ابتلای حتی یک دانش‌آموز به کرونا رعایت شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید