14:20|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1400 - 12:27
کد خبر: 16321
یادداشت:

بساط کرونا در بازار ارومیه

شلوغی بازار و مراکز خرید در ارومیه موج تازه‌ای از نگرانی‌ها را ایجاد کرده است و مردم بدون توجه به خطر کرونا در بازارهای سطح شهر مشغول خریدهای روزانه خود هستند و این خود عاملی برای اوج‌گیری مجدد کرونا به حساب می‌آید.
بساط کرونا در بازار ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از ورود ویروس کرونا به آذربایجان‌غربی بیش از یکسال است که می‌گذرد و در طول این مدت زندگی اکثر اقشار جامعه را تغییر داده است، از جان باختن شهروندان عادی گرفته تا کادر بهداشت و درمان، از ابتلای نوزادان به ویروس کرونا تا افراد مسن، این ویروس به صراحت به آحاد مردم نشان داده که به هیچ‌کس رحم نمی‌کند.

چندی پیش شیوع گسترده ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های کرونایی برای اصناف و مشاغل آمار مبتلایان تا حدودی کاهش یافت و انتقال ویروس سیر نزولی را به خود گرفت.

اما سهل‌انگاری نسبت به ویروس کرونا این روزها بار دیگر به مشکل بزرگی تبدیل شده به طوری که شلوغی بازارهای ارومیه و سایر شهرستان‌های استان نگرانی مسئولین را مضاعف کرده است.

با اتمام محدودیت‌ها و از سرگیری فعالیت اصناف مردم با بهانه‌های مختلف به جان بازار افتاده‌اند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در شلوغی بازار کافی می‌دانند؛ این را تنها با گذشت و گذاری در بازارهای سطح شهر می‌توان حس کرد.

برخی از رهگذران ادعا می‌کنند برای خرید نیازهای ضروری به بازار آمده‌اند نمی‌توانند که همیشه در خانه بمانند؛ حوصله‌شان سر می‌رود و هر زمانی که در بازار حضور دارند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

در طول مدتی که محدودیت‌های کرونایی از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا برای گروه‌های مشاغل حاکم بود، اصناف بیشترین ضربه اقتصادی و روحی را متحمل شدند و اکنون با فعالیت آن‌ها انتظار می‌رود مردم برای درک موقعیت آنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

از طرفی هم حضور مردم در بازار و مکان‌های پر ازدحام اگر با کوچک‌ترین بی‌توجهی ناشی از عدم استفاده از ماسک، با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی و افزایش قدرت انتقال آن همراه باشد می‌تواند افراد را درگیر کرده و منجر به فوت مبتلایان شود.

با وجود اینکه طی روزهای گذشته موارد بستری و فوتی‌ها در حالت رکودی قرار داشته است، اما نباید مردم فراموش کنند که این روزها را در سال پیش تجربه کرده بودیم اما اگر رعایت نشود با گذشت روزها با پیک بزرگ‌تری روبرو شویم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید