04:28|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1400 - 09:11
کد خبر: 16317

بررسی مشکلات مجتمع آبرسانی ۷ روستایی در بخش انزل ارومیه

با حضور مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان ارومیه و رئیس اداره آب و فاضلاب شهر قوشچی از روند تامین آب مجتمع آبرسانی ۷ روستایی در بخش انزل بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این بخش قرار گرفتند.
بررسی مشکلات مجتمع آبرسانی ۷ روستایی در بخش انزل ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، به نقل از روابط عمومی امور آب و فاضلاب ارومیه دو برابر نیاز آبی ۷ روستای سلطان آباد، امام کندی، کهریز، حمامدار، گل تپه، ماکوکندی و جبل کندی از سرمنشاهای مختلف آب تولید می‌شود اما با توجه به فرارسیدن فصول گرما، مشترکان برای آبیاری فضای سبز خانه‌های روستایی از آب شرب استفاده می‌کنند و از سوی دیگر برخی افراد سوجو نیز با انشعاب غیرمجاز از خطوط انتقال آب برای آبیاری باغات خود استفاده می‌کنند که باعث کمبود آب، قطعی و افت فشار در این روستاها مخصوصا روستای گل تپه که در انتهای مسیر آبرسانی قرار دارد شده است.

در این بازدید مقرر شد علاوه بر اکیپ‌های جمع آوری انشعابات غیرمجاز فعلی، یک اکیپ ویژه غیرمجاز نیز به همراه اکیپی از نیروی انتظامی با هماهنگی فرمانداری با پاسگاه امام کندی برای جمع آوری انشعابات غیرمجاز در این بخش از شهرستان ارومیه اقدام کنند.

همچنین مقرر شد تا زمان بازگشت به شرایط عادی در بحث تامین آب این روستاها، یک تیم تخصصی به صورت ۲۴ ساعته شبکه را از لحاظ هیدرولیکی رصد کنند.

با توجه به اینکه در سال های گذشته نیز مشکل کمبود و افت فشار آب در این روستاها توسط امور آب و فاضلاب ارومیه احصاء شده بود، یک نقطه برای حفر چاه آب مشخص شده بود که با وجود اخذ پروانه لازم و اعزام دستگاه حفاری، با ممانعت کشاورزان منطقه مواجه شد و در نهایت این امر محقق نشد.

در حال حاضر نیز ۳ نقطه برای حفر چاه آب مشخص گردیده و مقرر شد پس از بررسی و عدم وجود مشکل، نسبت به اخذ پروانه اقدام و حفر چاه برای تامین آب مورد نیاز در روستاهای هدف در برنامه کاری آب و فاضلاب شهرستان ارومیه قرار گیرد.

با توجه به مشکلات کمی و کیفی آب‌های زیرزمینی در این منطقه، از مردم درخواست می‌شود در ایام پیک مصرف، امور آب و فاضلاب ارومیه را همراهی کنند تا مشکلات کمبود و قطعی و افت فشار آب وجود نداشته باشد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید