21:59|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1400 - 11:21
کد خبر: 16313
یادداشت:

مشکلات اخذ وام همچنان گریبانگر مردم

امروزه با قرار گرفتن در ایام کرونا و با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در جامعه، شرایط دریافت وام برای خانواده‌هایی که گذران زندگی برایشان سخت شده را با مشکل مواجه کرده است.
مشکلات اخذ وام همچنان گریبانگر مردم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیش از یکسال است که ویروس کرونا سایه منحوس خود را بر سر آذربایجان‌غربی افکنده و مشکلاتی از قبیل بیکاری، افزایش روز افزون قیمت مسکن و اجاره خانه، خرج زندگی را  برای آحاد مردم به وجود آورده است.

در شرایط فوق‌الذکر نیاز مردم به دریافت وام بیش از پیش می‌باشد و هستند کسانی که در پی محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از تشدید ویروس از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا اعمال شد، از کار بیکار شده‌اند و یا اصنافی که نتوانسته‌اند چک‌های خود را در موعد مقرر وصول کنند که دریافت وام می‌تواند کمکی برای گذران این برهه شوند.

اما ظاهرا هر شخصی که برای دریافت وام اقدام کند از وام ازدواج گرفته تا وام ودیعه مسکن و خرید کالا…سنگ‌هایی از سوی بانک‌ها پیش پایشان می‌اندازند که یکی دو تا نیست.

از طرفی هم دلایل متعددی وجود دارد که موجب کاهش رغبت بانک‌ها به تسهیلات‌دهی شده است، شرایط تورمی در کنار شیوع کرونا نا اطمینانی شدیدی در فضای اقتصادی کسب و کارها ایجاد کرده است.

در شرایط نا اطمینانی اقتصادی نیز احتمال بازپرداخت اقساط از سوی وام‌گیرنده کمتر می‌شود. بنابراین با کاهش سطح اطمینان در اقتصاد همزمان هم از مقدار تسهیلات کاسته شده و هم وثایق محکم‌تری برای تسهیلات طلب می‌شود.

در واقع اخذ وام اگرچه برای قشر ضعیف و متوسط جامعه فرآیندی دشوار، زمان‌بر و با ضمانت سخت‌گیرانه همراه است، برای برخی هم این موضوع بسیار راحت و بدون دغدغه می‌باشد گویا که برای دریافت وام هم وجود پارتی الزامی است.

طبق پیام‌های دریافتی مخاطبان اظهار می‌کنند که اخذ وام پارتی می‌خواد که نداریم. اگرپارتی داشتیم، نمی‌توانستیم بدون ضامن وام میلیاردی دریافت کنیم.

در آخر توجه به نکات مذکور موید این امر است که  ارگان ها و مسئولین مربوطه بایستی نسبت به ایجاد هماهنگی‌های لازم اقدام کرده و شرایط را برای تسهیل اخذ وام برای عموم مردم مهیا سازند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید