09:56|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1400 - 10:17
کد خبر: 16311
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه:

فیبرنوری اختصاصی شهرداری همزمان با سوم خرداد به بهره‌برداری می‌رسد

فیبرنوری شهرداری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به طول ۷۲ کیلومتر که روز سوم خرداد به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر کل پروژه بصورت نهایی افتتاح خواهد شد.
فیبرنوری اختصاصی شهرداری همزمان با سوم خرداد به بهره‌برداری می‌رسد

 یاسر اسدپور، رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه  با اشاره به پروژه فاخر فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه اظهار کرد: فیبرنوری شهرداری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به طول ۷۲ کیلومتر که روز سوم خرداد به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر کل پروژه بصورت نهایی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این پروژه با هدف بهره برداری در هوشمندسازی شهر از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه ریزی شده و از مهمترین اقدامات و بستر اصلی برای رسیدن به شهر هوشمند ارومیه است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: امروزه در جهان شاهد حرکت به سمت بهره مندی از تکنولوژی های روز و هوشمند هستیم و توسعه شبکه فیبر نوری زیرساخت اصلی و اساسی برای ارائه سرویس های پایدار است.

اسدپور تصریح کرد: پروژه فاخر فیبرنوری اختصاصی شهرداری جز برترین پروژه های کشور در کیفیت و همچنین سرعت پیاده سازی در مقایسه با پروژه های مشابه است.


وی ادامه داد: خدمت رسانی بی وقفه، یکپارچه و پایدار و اتصال بدون محدودیت و با سرعت بالای اماکن مختلف شهرداری با بهره برداری از این پروژه امکانپذیر می شود

اسدپور یادآور شد: پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری، موجب اتصال بدون محدودیت و با سرعت بسیار بالا بین اماکن و ساختمانهای شهرداری را فراهم کرده و علاوه بر آن در خدمت عموم شهروندان و همچنین توسعه کسب و کارهای حوزه شهر هوشمند قرار می گیرد.

وی یکی از مهمترین مزایای راه اندازی این پروژه را ایجاد زیر ساخت لازم برای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک و همچنین راه اندازی دوربین های کنترل سرعت و همچنین کنترل محدوده زوج و فرد عنوان کرد و افزود: با این کار امکان کنترل ترافیک و کاستن از میزان آن به راحتی فراهم شده و شاهد به حداقل رسیدن مشکلات ترافیکی خواهیم بود.

اسدپور اظهار کرد: کاهش محسوس هزینه ها، گسترش دولت الکترونیک، امکان ارائه اینترنت 5G ، نگاه دانش بنیان و همچنین اقتصادی به حوزه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند، مباحث پدافند غیرعامل و توسعه امنیت شبکه از جمله مواردی است که با افتتاح پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه می توان به آن دست یافت و جز محوری ترین مباحث مطرح شده در این حوزه هستند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه با اتصال بیش از ۳۰ نقطه از اماکن و ساختمانهای شهرداری پروژه فاخر فیبر نوری به بهره برداری نهایی می رسد، خاطرنشان کرد: کلنگ زنی این پروژه در تاریخ ۲۰ شهریور ۹۷ به دست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده که در طی مدت ۳۰ ماه و در سه فاز آماده بهره برداری نهایی شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید