18:03|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1400 - 11:48
کد خبر: 16306
داستان تکراری رعایت نکردن حقوق شهروندی؛

پیاده‌روهایی که از هیچ استانداردی برخوردار نیستند

وضعیت پیاده‌روها در سطح شهر ارومیه، داستان تکراری رعایت نکردن حقوق شهروندی است، پیاده‌روها یکی از بخش‌های فضای عمومی شهر محسوب می‌شود که زندگی جمعی شهروندان در آن جریان دارد.
پیاده‌روهایی که از هیچ استانداردی برخوردار نیستند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، فرسودگی پیاده‌روها، نبود پیاده‌رو مناسب در معابر شهری، سد معبر و توقف خودروها در محل تردد عابران پیاده داستان ناتمامی که روزانه مشکلات زیادی را برای شهروندان ارومیه‌ای ایجاد می‌کند.

یکی از عمده استفاده‌کنندگان از مسیرهای پیاده رو افراد معلول و کم توان جسمی بوده که با استفاده از ولیچر مسیر خود را طی می‌کنند. متاسفانه عدم لحاظ ملزومات مورد نیاز معلولین برای حرکت در سطح شهر، امروزه به یک معضل تبدیل شده و عملا این قشر را از حق طبیعی خود برای استفاده از امکانات شهری محروم ساخته است.

در واقع پیاده رو مکانی برای قدم زدن، عبور و مرور و ... را شامل می‌شود.

 اما آنچه که امروزه به عنوان پیاده‌رو با آن روبرو هستیم، سرشار از بی‌توجهی به نحوه حضور و حرکت پیاده‌ها چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ روانی و نوع رفتار آن‌ها است.

به طور کلی می‌توان گفت پیاده‌روهای شهری، در بسیاری از موارد فاقد هر نوع کیفیت برای حضور انواع رفتارهای عابر پیاده است. بنابراین، ضرورت بازنگری در مفهوم پیاده رو، امری ضروری به نظر می‌رسد که نیازمند تلاش و دقت قابل توجهی از سوی مسئولین مربوطه است.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان وضعیت پیاده‌روهای سطح شهری بسیار نامناسب می‌باشد و به وضوح دیده می‌شود که چاله‌هایی زیر سایه بی‌نظارتی، توسط مردم و یا ارگان‌هایی به وجود آمده که می‌تواند برای عابرین خطرآفرین باشد.

اکثریت این چاله‌ها چندین سال است بدون تکلیف باقی مانده‌اند و هیچ نهادی به ترمیم آن توجهی نمی‌کند و در مواقعی که باران می‌بارد چاه آب را در ذهن شهروندان تمثیل می‌کنند.

در آخر بایستی گفت این وضعیت به هیچ عنوان در شان کلانشهر ارومیه نمی‌باشد و آلودگی‌های بصری که به وجود می‌آورد می‌تواند ذهن هر ببیننده‌ای را به خطا بکشاند و در پی آن انتظار می‌رود مسئولین ذی‌صلاح در ترمیم و بازسازی معابر عمومی سطح شهری، وعده‌های خود را جامه عمل بپوشانند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید