10:44|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1400 - 12:59
کد خبر: 16302
100 روز مانده به پایان دولت دوازدهم؛

استارت دوباره گرانی کالاهای اساسی زده شد!

حدود100 روز مانده به پایان کار دولت فعلی، بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد خوراکی از جمله روغن نباتی و شکربار دیگر مجوز افزایش قیمت برای محصولات خود را دریافت کرده‌اند. این افزایش قیمت ها بر خلاف اظهارات مقام دولتی است که اعلام کرده بودند، در سه ماهه ابتدایی سال جاری هر گونه افزایش قیمت ممنوع می باشد و این در حالی است که بر‌اساس تازه‌ترین اخبار از بازار کالا‌های اساسی قیمت انواع روغن مایع از روز گذشته ۳۵درصد و روغن جامد ۳۰درصد افزایش داشته و به دنبال آن شکر و مرغ نیز از ترکش های این افزایش قیمت ها در امان نمانده اند.
استارت دوباره گرانی کالاهای اساسی زده شد!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، افزایش قیمت کالاهای اساسی بر زندگی اقشار متوسط جامعه تأثیر زیادی گذاشته و باعث سقوط این قشر به زیر خط فقر شده، گرانی‌ها سبب حذف فرآورده‌های پروتئینی و لبنی از سفره‌های برخی از مردم شد و دیگر تحمل این شرایط برای‌شان سخت بوده و صدای آنها را در آورده است.

در حالی که انتظار می‌رفت با تمهیدات مسئولان مربوطه برای کنترل بازار در سال جدید، این نابسامانی‌ها پایان یابد متاسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بازار برخی مایحتاج اساسی مردم نیز با کمبود و افزایش قیمت شدید روبه‌رو شد و در حال حاضر اقلامی نظیر روغن، شکر، مرغ و غیره یا در سطح بازار وجود ندارد و یا اینکه با قیمت‌های بسیار بالا در بازار عرضه می‌شود.

افزایش قیمت‌هایی که هر سال یک بار رخ می‌داد حالا به چند هفته یکبار کاهش یافته است، در این میان برخی سودجویان هم بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم تنها به فکر سود و منفعت خوشان هستند و خودسرانه دست به افزایش قیمت می‌زنند به گونه‌ای که حتی در یک منطقه هم یک کالای مشخص با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسد.

متاسفانه این روزها قیمت برخی اجناس در بازار به صورت لحظه‌ای افزایش می‌یابد و برخی اجناس نیز روز به روز کمیاب‌تر می‌شوند که این امر وضعیت را برای مردم سخت و آنان را نسبت به آینده نگران کرده است .

به هر حال روند افزایش قیمت کالاهای اساسی در حالی در بازار شروع شده است که گویا مسئولان  تصمیمی برای مدیریت این اوضاع آشفته اقتصادی نداشته و بیشتر ترجیح می دهند که نظاره گر این گرانی ها باشند. اما سوالی که در این میان ذهن مردم را درگیر کرده این است براساس کدام استدلال این افزایش  قیمت ها شروع شده است و تا کجا پیش می رود؟!

و سخن آخر اینکه مسوولان نباید با شعارهای خود دل پر درد مردم را بیش از این زخمی کنند و آستین همت خود را بالا ببرند و وارد میدان شوند و به جای دلسرد کردن مردمی که اکثر از آنها زیر خط فقر زندگی می کنند، به فکر ارائه راه حل مناسبی برای خارج شدن از این وضعیت نابسامان و  بد اقتصادی باشند.

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید