14:20|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1400 - 10:58
کد خبر: 16296
یادداشت:

ضرورت احیای واحدهای تولیدی راکد در آذربایجان‌غربی

فعال نمودن واحدهای صنعتی راکد در جهت رشد اقتصادی و افزایش اشتغال جوانان از عواملی اساسی برای رشد وضعیت اقتصادی و پیشرفت شهری می‌باشد که توجه مسئولین ذیربط را می‌طلبد.
ضرورت احیای واحدهای تولیدی راکد در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی، علاوه بر تاثیراتی که بر زندگی اجتماعی و فردی افراد دارد، روال عادی کسب و کار را، البته بسته به نوع کار، متاثر کرده است و بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بسیاری از مسئولان از بدو شیوع کرونا با فراهم آوردن شرایط دورکاری برای کارکنان خود، توانسته‌اند هم سلامت جسمی و آرامش روحی کارمندان خود را حفظ کنند و هم بازدهی مورد نظر خود را به دست آورند.

از طرفی فعالیت‌های اقتصادی زیادی مانند کارخانجات تولیدی مواد غذایی، بهداشتی و... در استان وجود دارد که با توجه به مدیریت ضعیف و عواملی مانند عدم حمایت دولت تعطیل شده‌اند.

توجه به این نکته نیز ضروری است که این شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی بایستی با فراهم آوردن مواد ضدغفونی کننده و بهداشتی و رعایت تمام نکاتی که از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کرده و تمام تلاش خود را در جهت فعال نگه‌داشتن واحدهای خود به عمل می‌آوردند.

وضعیت اقتصادی متاثر از ویروس کرونا بسیار نامناسب می‌باشد و در طول یکسال افزایش چندین درصدی کالاهای اساسی زمینه کلافگی و اعتراض مردم را فراهم کرده است.

در طول این مدت اکثریت افرادی که در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی فعالیت داشتند کار خود را از دست داده‌اند و گذران زندگی برای آنان در این برهه اقتصادی بشدت دشوار شده است.

با توجه به پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان در طول این مدت هیچ‌گونه حمایتی از سوی ارگان‌های مربوطه و مسئولین برای افراد و صاحبان واحدهای تولیدی در نظرگرفته نشده است و اگر هم حمایتی باشد، بسیار جزئی می‌باشد که نمی‌تواند گرهی از مشکلات آنان باز کند.

در ادامه مسئولین ذی‌صلاح بایستی برای مشکلات و ضررهای اقتصادی که ممکن است پس از پشت سر گذاشتن و توقف شیوع این ویروس به وجود آید نیز برنامه ریزی انجام داده و تدابیری را درنظر گیرند.

در پایان انتظار می‌رود در جهت بهبود راه اندازی واحدهای تولیدی و کارخانجات وام‌هایی با بهره کم را برای آنان در نظر گرفته شود تا شاید از این طریق بتوان مشکلی از مشکلات آن‌ها حل کرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید