17:01|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1400 - 12:52
کد خبر: 16293
یادداشت:

تداوم کمبود روغن در ارومیه / وقتی که مسئولان وعده های پوچ می دهند

مشکل کمبود روغن خوراکی بیشتر از شش ماه است که مردم آذربایجان غربی را درگیر خود کرده و هر بار مسئولان با وعده‌ها و اتخاذ راهکار مختلف سعی در حل این مشکل داشته‌اند اما تا کنون راه به جایی نبرده اند.
تداوم کمبود روغن در ارومیه / وقتی که مسئولان وعده های پوچ می دهند

سرویس اقتصادی باریش نیوز، ناکار آمدی مدیریتی در بازار کالاهای اساسی موجب شده تا نه تنها هر چند وقت یکبار شاهد رشد افسارگسیخته قیمت‌ها باشیم بلکه باید با کمبود و بعضاً نبود کالاهای اساسی از جمله روغن هم  از چند ماه گذشته در آذربایجان غربی کنار بیاییم!

روغن خوراکی به عنوان یکی از کالاهای اساسی در سفره مردم در چند ماه گذشته با کمبود شدید در بازار مواجه شده و حرف های مسئولان درباره تامین روغن نباتی در بازار تنها در حد وعده باقی مانده است، گرانی، زور فروشی ، جیره بندی ، و کمبود شدیدروغن در بازار از جمله مشکلات حال حاضر این ماده خوراکی می باشد.

هرچند که گرانی‌های سرسام آور به بهانه‌های مختلف در تمام بازارها، عرصه را برای فعالان اقتصادی و مردم تنگ کرده است اما این وضعیت در بازار کالاهای اساسی کار را به جایی رسانده که مردم برای تأمین مایحتاج روزانه‌شان نیز به مشکل جدی برخورده اند.

ماجرای کمبود روغن تمامی ندارد؛ در هفته های اخیر بسیاری از مردم از کمبود روغن در فروشگاه ها گلایه کرده و می گویند: نمی توانند براحتی در محل زندگی خود روغن پیدا کنند و مردم باید به فروشگاه های متعدد مراجعه کنند تا در نهایت بعد از چند ساعت گشت و گذار بین فروشگاه‌ها، بتوانند یک عدد روغن مایع کوچک به صورت سهمیه‌ای دریافت کنند!

ناکارآمدی مدیریتی مسئولان استانی  در بازار کالاهای اساسی موجب شده تا مردم هر روز به دنبال خرید یک محصول در صف خرید بمانند و دست آخر اگر خوش شانس باشند موفق به دریافت آن کالای سهمیه‌ای می‌شوند.

سخن آخر اینکه،  عرضه روغن در بازار آزاد و با قیمت‌های دو یا ۳ برابری نیز این ابهام را به وجود می‌آورد که چطور روغن به اندازه کافی در مراکز عرضه وجود ندارد، اما دلالان و محتکران آن را به هر میزان که متقاضی باشد، با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند؟ پس باید دید در نهایت سرنخ احتکار روغن به کجا می‌رسد و چرا دستگاه‌های ناظر به سراغ احتکارکنندگان بزرگ نمی‌روند؟ اگر هم رفته اند پس چرا تاثیری در بهبود شرایط بازار نداشته است؟ وبلاخره اینکه چه کسی پاسخگوی کمبود این محصول در بازار خواهد بود؟

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید