19:48|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1400 - 11:08
کد خبر: 16290
یادداشت:

آخرین آرایش انتخابات ریاست جمهوری / چشم ها خیره به تصمیمات شورای نگهبان

ثبت نام از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز پنجم، با نام نویسی چهره های سرشناس سیاسی به پایان رسید و باید منتظر تأیید صلاحیت ها باشیم.
آخرین آرایش انتخابات ریاست جمهوری / چشم ها خیره به تصمیمات شورای نگهبان

سرویس سیاسی باریش نیوز، روز گذشته آخرین روز ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران به پایان رسید. فهرستی بلند‌بالا از نظامیان و نمایندگان مجلس گرفته تا وزرا ، معاونان و رئیس جمهوری پیشین، وارد کارزار انتخابات شدند. داوطلبانی که به طور عمده با شعارهای اقتصادی و بهبود روابط خارجی آمده‌اند و حالا چشم انتظار نظر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت هستند.

روز پایانی ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با ترافیک عجیب چهره های سیاسی برای ثبت نام همراه بود. تعداد زیادی از چهره های سیاسی آخرین روز را برای ثبت نام انتخاب کردند. طبیعتا نگاه ها در این روز به نام های مشهورتر مثل رئیسی، لاریجانی و جهانگیری جلب شد.

سختی کار برای مدعیان کرسی ریاست دولت سیزدهم، داشتن ایده قدرتمند برای حضور در دورانی است که از یک‌‌سو ملزم به حضور و تعامل فعال با جامعه جهانی می باشد و از سوی دیگر، توانایی جلب اعتماد عمومی را در قبول توانمندی‌هایش برای رهایی کشور از مشکلات  و بحران های اقتصادی کنونی داشته باشد

در این میان رغبت عمومی به حضور در پای صندوق‌های رأی به عنوان شرط لازم و اساسی شمار آراء رئیس جمهور منتخب، قطعا شرط کافی برای موفقیت دولتی خواهد بود که قرار است پیچیدگی اوضاع را در آینده مدیریت نماید. 

 با توجه به پایان ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری در روز گذشته ، از این به بعد و با آغاز روند تایید صلاحیت‌ها در شورای نگهبان عملا فرآیند انتخابات وارد فاز جدیدی خواهد شد و به نظر می‌رسد موج ثبت‌نام‌ها به موجی از انصراف‌ها و ائتلاف‌ها تغییر جهت می دهد و پس از آن باید شاهد یارگیری نامزد‌های اصلی انتخابات باشیم.

ایستگاه اول از انتخابات ۱۴۰۰ در ساعت ۱۸ روز شنبه مورخ 25 اردیبهشت به پایان رسید و حال چشم ها به تصمیمات نهایی شورای نگهبان دوخته شده تا معلوم شود از میان کاندیداهای ثبت نامی و طالب صندلی شماره یک پاستور چه کسانی تایید و وارد راند مناظرات و کارزار انتخاباتی خواهند شد.

فرایند تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از هفتم خرداد به مدت ۲۰ روز برگزار خواهد شد. سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خرداد 1400 برگزار خواهد شد.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید