19:15|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1400 - 12:54
کد خبر: 16285
تداوم بی‌توجهی مردم؛

رقص کرونا در بوستان‌های آذربایجان‌غربی

با توجه به شیوع ویروس کرونا و حاکمیت وضعیت نارنجی و زرد در اکثریت شهرستان‌های آذربایجان‌غربی، متاسفانه همچنان شاهد رعایت نکردن پروتکل‌ها و تجمع مردم در بوستان‌ها هستیم.
رقص کرونا در بوستان‌های آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در حالی که تمامی مسئولان تاکید بر ماندن در خانه دارند، تعدادی از مردم بی‌توجه به هشدارها به گردش در سطح پارک‌ها و تفرجگاه‌ها می‌پردازند.

کرونا روزبه‌روز تشدید می‌شود و در سطح شهر بیشتر جولان می‌دهد. روال زندگی شهروندان اما همچنان عادی و بدون توجه به اخطارها و هشدارهای ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه دارد.

چندی پیش با اعمال محدودیت‌های سه هفته‌ای برای تغییر وضعیت قرمزی که در تعطیلات عید به اوج خود رسیده بود، اکنون شاهد کاهش آمار در اکثریت شهرستان‌های استان هستیم.

با گسترش ویروس کرونا و در خانه ماندن مردم، گرایش به سمت فضاهای سبز و پارک‌های شهر بیشتر از قبل شده است.

در حال حاضر مردم به دلیل منع مسافرت و بسته بودن جاده‌ها، در شهرها می‌گردند و شاهد شلوغی خیابان‌ها و پارک‌ها هستیم.

اگر در روزهای تعطیل گذری از تفرجگاه‌ها داشته باشیم شاهد افرادی خواهیم بود که بدون در نظر گرفتن شیوه نامه های بهداشتی تجمعاتی را تشکیل داده اند که خود عاملی برای تشدید کرونا می‌باشد.

اکثریت آنها اظهار می‌کنند که از خانه‌نشینی و محدودیت‌های کرونایی موجود خسته شده‌اند و با توجه به خوب بودن هوا نمی‌توانند خود را در خانه حبس کنند و از طرفی هم اصرار فرزندانشان هم در حضور آن‌ها در پارک‌ها دخیل می‌باشد.

همین بی‌توجهی می‌تواند که زمینه را برای افزایش آمار روز افزون مبتلایان به کرونا فراهم کند و مسئولان و کادر درمانی را نگران‌تر می‌کند.

با وجود نگرانی‌ها و توصیه‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ... هنوز هم می‌توان تعدادی از شهروندان را دید که در این فضاها قدم می‌زنند، دوچرخه سواری می‌کنند یا نشسته‌اند و اوقات فراغت سپری می‌کنند.

در پایان هیچ شخصی نباید خود را از احتمال ابتلا به ویروس کرونا مصون بداند و باید به طور مستمر نکات بهداشتی و هشدارهای ستاد استانی مقابله با کرونا را با جدیت دنبال و به آن‌ها عمل کند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید