04:57|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1400 - 11:40
کد خبر: 16283
یادداشت:

اختلال اینترنت در آذربایجان‌غربی کلافی سردرگم برای دانشجویان

شیوع ویروس کرونا سبب شد تا آموزش حضوری جای خود را به آموزش مجازی بدهند این درحالی است که اختلالات اینترنت برای دانشجویان به یک معضل لاعلاج تبدیل شده است.
اختلال اینترنت در آذربایجان‌غربی کلافی سردرگم برای دانشجویان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی بیش از یکسال است که می‌گذرد و طی این مدت آموزش حضوری دانشگاه‌ها به آموزش مجازی تغییر شکل داده و در ادامه این مسیر خیلی از دانشجویان با استرس ناشی از اپیدمی رو به شده‌اند.

اینترنت و فضای مجازی امروزه یکی از ضروری‌ترین نیازهای مردم می‌باشد اما متاسفانه هر چند وقت یکبار بروز اختلال در اینترنت مشکلاتی را برای مردم در پی دارد.

استفاده از کلاس‌های آنلاین علاوه بر مزیت‌های بی‌شماری که دارد می‌تواند معایبی هم داشته باشد و افرادی که از اینترنت پرسرعت برخوردار نیستند یا سخت افزارهای مناسبی ندارند ممکن است با مشکل مواجه شوند.

متاسفانه اختلالاتی در شبکه اینترنت وجود دارد که این موضوع تبدیل به کلاف سردرگمی برای دانشجویان شده است و برای ارسال مطالب بایستی سرعت اپراتور و اینترنت دانشجویان مطلوب باشد.

پایین بودن کیفیت اینترنت در آذربایجان‌غربی و به‌ویژه روستاهای استان سبب شده‌ دانشجویان نتوانند به‌راحتی از آموزش‌های فضای مجازی بهره‌مند شوند.

در شرایطی که امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها نزدیک است، اختلالات سرعت اینترنت موجب نگرانی‌های جدیدی شده است و برای برخی دانشجویان استرسی جدی ایجاد کرده است.

از طرفی برای خرید بسته‌های اینترنتی هزینه‌های بالایی صرف می‌شود اما خدمات دریافتی از کیفیت مطلوب برخوردار نیست و از نکات مهم در اجرای این مدل آموزش، بحث پر هزینه بودن آن برای دانشجویان است؛ چرا که آن‌ها مجبورند برای حضور در یک کلاس مجازی، هزینه زیادی برای خرید بسته‌های اینترنتی بپردازند.

اخیرا برخی دانشگاه اعلام کرده امتحانات با کمی تاخیر زودتر از موعد برگزار می‌شود. متأسفانه برنامه‌ امتحانات هم به صورت فشرده چیده شده و فاصله زمانی برای مطالعه دانشجو در نظر گرفته نشده است.

برگزاری زود هنگام امتحانات در کنار سرعت پایین اینترنت در ایام کرونا خود عاملی برای استرس و تحت فشار قرارگرفتن دانشجویان می‌باشد و می‌تواند در روحیه آنان تاثیرات منفی برجای بگذارد.

در پایان دانشجویان از کندی و قطعی مداوم اینترنت در استان گلایه دارند و مسئولان آن را منکرند، اما کندی و قطعی اینترنت در این استان معضلی است که نیازمند توجه مسئولان به رفع این مشکل است و امید می‌رود متولیان این امر در جهت رفع این مشکل اساسی برنامه‌هایی را اتخاد و عملی کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید