06:07|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1400 - 12:21
کد خبر: 16277
یادداشت:

لزوم ساماندهی ضایعات فروشان سطح شهری ارومیه

در حالی که این روزها استقرار ضایعات‌فروشان در نقاط مختلف شهر نارضایتی مردم را به وجود آورده و جمع‌آوری و انتقال آن تاکنون با وعده‌های مسئولین تحقق نیافته است.
لزوم ساماندهی ضایعات فروشان سطح شهری ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از معضلات و مشکلاتی که در طول چند سال گذشته برای برخی از مناطق شهری ارومیه به وجود آمده، فعالیت ضایعات فروشان در نقاط مختلف شهری است.

ضایعات فروشانی که علاوه بر محدوده فعالیت خود قسمتی از پیاده‌روها را در این مناطق به خود اختصاص داده‌اند و البته چهره و ظاهر خیابان‌های شهر را هم به صورت بسیار نامطلوبی نازیبا کرده‌اند.

شیوع انواع آلودگی‌های خطرناک از طریق ورود و نگهداری ضایعات، می‌تواند باعث شیوع انواع بیماری های ناشناخته در ایام کرونا شود.

ایجاد آلودگی‌های صوتی، یکی دیگر از معضلات این دست مغازه‌ها است. صدای خرد کردن آهن، پلاستیک و دیگر فلزات به نوایی گوش خراش تبدیل شده است که تاکنون مسئول یا سازمانی نتوانسته است، سامانی به این بی سامانی بدهد.

با توجه به پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان، ساکنین خیابان خرمشهر ارومیه که اکثر مغازه‌های آن به ضایعات جمع‌کنی اختصاص داده شده است از آلودگی صوتی و بصری این منطقه شاکی هستند.

بارها اعتراض‌هایی از سوی مردم و رسانه‌ها در خصوص انتقال و یا جمع‌آوری مشاغل مزاحم در سطح شهری بیان شده است ولی با گذشت چندین سال این موضوع همچنان زیر بار وعده‌های توخالی مسئولین به سر می‌برد.

متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای جمع‌آوری و ساماندهی مشاغل مزاحم انجام نشده است و اکثر خانواده‌های ساکن در این منطقه در حال مهاجرت به سایر مناطق شهری هستند.

در ادامه می‌توان گفت کم‌کاری‌ها سازمان‌های مرتبط مانع از ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح مختلف شهری ارومیه شده است.

در آخر امید است متولیان این امر در جهت انتقال و جمع‌آوری این مشاغل کاذب و مزاحم تمام تلاش خود به کار گیرند و وعده‌های چندین ساله خود را جامه عمل بپوشانند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید