11:18|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1400 - 12:28
کد خبر: 16270
یادداشت:

لزوم اصلاح ورودی‌های شهر ارومیه

متاسفانه وضعیت ورودی و خروجی شهر ارومیه مناسب نیست و تاکنون اقدام اساسی از سوی هیچ نهاد و ارگانی، برای بهبود آن که به جدیت پیگیری شود، صورت نگرفته است و آلودگی‌هایی را وجود می‌آورد که موجب اعتراض مردم می‌شود.
لزوم اصلاح ورودی‌های شهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اولین فضای برخورد هر شخصی در ورود به یک شهر، ورودی آن است و نخستین تصویر ذهنی وی نیز از آن شهر بر اساس این ورودی انجام خواهد گرفت اما با این وجود همچنان در کلانشهر ارومیه با ورودی‌های نامناسبی روبه‌رو هستیم.

ورودی هر شهر باید طبق ضوابط شهری به گونه‌ای طراحی شود که با جذابیت تمام نشان دهنده ویژگی‌ها و اصالت آن شهر باشد.

ورودی‌های نامناسب شهر ارومیه باعث گلایه‌مندی مردم شده، این در حالی است که مسئولان همچنان وعده رسیدگی به این مشکل و تحول در چهره شهر را می‌دهند.

امروزه ورودی این شهر تبدیل به محلی برای تعمیرگاه‌ها، خرید و فروش ماشین آلات، مصالح ساختمانی و سطل زباله‌ای برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی شده است و چهره زشتی به وجود آورده است.

متاسفانه طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان، ارگان‌های مربوطه هیچ توجهی به ورودی و خروجی شهر ندارند و حتی بعضی از محله‌های دیگر را نیز در سطح شهر رها کرده است.

از طرفی با وجود اینکه ورودی شهر می‌تواند معرف تاریخ، فرهنگ، میزان توسعه یافتگی و... باشد اما امروزه ورودی شهر ارومیه فاقد ساختار و هویت مشخص و فاقد جذابیت بصری می‌باشد.

از آنجایی که ارومیه به عنوان مرکز استان شناخته شده است پس می‌طلبد بیش از پیش به آن توجه شود و اینکه ورودی، خیابان ها و ... آن نازیبا باشند، بدور از شان یک کلانشهر می‌باشد.

سالیان سال است که ساماندهی ورودی‌های شهر از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم است و با وجود اعتراضات رسانه‌ها همچنان ذدر وضعیت نابسامانی به سر می‌برد.

با روی کار آمدن شهردار جدید انتظار می‌رفت اقداماتی در جهت بهبود این وضعیت صورت گیرد ولی با گذر از ورودی های شهری شاهد عکس این موضوع هستیم و در می‌یابیم که ادعاهای ارگان‌ها و مسئولین ذیربط صرفا در حد یک ادعا و حرف می‌باشد.

در پایان می‌توان گفت وضعیت نامناسب ورودی کلانشهر ارومیه درخور شهروندان نیست و شهری بی اصالت و ... را در ذهن تداعی می‌کند و امید می‌رود نسبت به زیباسازی و بهسازی آن اقدام‌های اساسی صورت گیرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید