19:10|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1400 - 13:03
کد خبر: 16261
رشد لجام گسیخته اجاره بها در ارومیه؛

رنج مستاجران از نبود نظارت بر قیمت اجاره مسکن

آشفته بازار مسکن و نبود ثبات قیمت ها، شهر ارومیه را در بر گرفته است، به طوری که اجاره بهای منازل در این شهر سر به فلک کشیده و نفس مستاجران را بریده است.
رنج مستاجران از نبود نظارت بر قیمت اجاره مسکن

سرویس اقتصادی باریش نیوز، رشد بی حساب و کتاب اجاره منازل مسکونی همزمان با افزایش سرسام آور قیمت مسکن در سال جاری تعداد زیادی از مردم را دچار سرگردانی کرده است. موضوعی که در شرایط اقتصادی امروز، فشاری مضاعف را به اجاره نشین ها وارد می کند.
 
این روزها مستأجران مهلت قراردادهایشان به اتمام رسیده و باید بنگاه به بنگاه بگردند تا خانه ای را با قیمت مناسب پیدا کنند و اینجاست که صدای پر درد و بی رمق‌شان در پس شیوع ویروس کرونا گم است و گویا به گوش مسئولی نمی رسد.

همزمان با فصل جابجایی، مستاجرانی که خانه دار شدن را حالا حتی در رویاهایشان هم نمی بییند و هر روز باید با تورم سنگین تری در بازار مسکن دست و پنجه نرم کنند. قیمت هایی که نظارتی بر آنها وجود ندارد و همین عدم نظارت سبب ایجاد زمینه سوءاستفاده برای صاحبان املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی شده است.

متاسفانه نبود یک قانون مشخص برای دریافت اجاره باعث شده که بسیاری از مشاوران املاک و مالکان با یکدیگر تبانی کنند و قیمت‌های اجاره را در مناطق مختلف به دلخواه خود تعیین و افزایش دهند و در این میان تنها مستاجران هستند که نقره داغ می‌شوند.

در این میان، بسیار مستاجرانی هستند که دیگر توانایی پرداخت اجاره‌های بالا را ندارند و این یک نگرانی بسیار بزرگی است که می‌تواند تهدیدی برسلامت روح و روان و اجتماعی جامعه باشد.

متاسفانه قیمت مسکن بویژه اجاره مسکن در این روزهای کرونایی به شدت رو به افزایش است و می‌طلبد که مسئولان مربوطه به این حوزه ورود جدی داشته و با نظارت و کنترل این بازار، چاره‌ای برای این موضوع بیندیشند چراکه در صورت عدم نظارت  روز به روز بر مشکل اقشار مختلف بویژه اقشار کم درآمد جامعه افروده خواهد شد.

سخن آخر اینکه انتظار می رود که مسئولان مربوطه، قانونی برای نظارت بر اجاره‌ها و ودیعه منازل وضع کنند تا دیگر شاهد بی ثباتی در نرخ بازار مسکن نباشیم و از این طریق مشکلات مستأجران ساماندهی شود.

شیرین شریفی



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

گمنام
1400/02/20 - 17:33

خدایا به امید خودت؛ نه بندگان بی خودت. با 30 سال سابقه خدمتی هنوز مستاجرم و اجاره خانه را صاحبخانه 6 برابر اعلام کرده. خدایا مددی