15:06|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1400 - 11:18
کد خبر: 16257
یادداشت:

مشکلات مسکن مهری‌ها تمامی ندارد

مساکن مهر یکی از طرح‌های عمرانی برای خانه‌دار کردن طبقه محروم جامعه می‌باشد که با گذشت چندین سال همچنان عاری از امکانات و زیرساخت‌های لازم، زیر بار بی‌مهری مسئولین به سر می‌برد.
مشکلات مسکن مهری‌ها تمامی ندارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مسکن نیاز اولیه هر خانواده‌ای است که جایگاه ویژه‌ای در زندگی مشترک دارد و به ناچار تهیه آن جز اولویت‌های خانواده‌ها و خصوصا جوانان قرار دارد اما هزینه‌های سرسام‌آور و وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه موجب شده عده‌ای ازآن محروم شوند.

از طرفی هم با گسترش شهرنشینی در ارومیه و مهاجرت گسترده از روستا به شهر، رشد جمعیت و افزایش جمعیت جوان در دهه‌های اخیر، تامین مسکن از نیازهای اصلی خانوارها در کلانشهر ارومیه بوده است.

طبق اصل ۳۱ قانون اساسی داشتن مسکن متناسب با نیاز حق هر فرد و خانواده‌ای است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای افرادی که نیازمندترند، زمینه اجرای این اصل را فراهم کند اما این نیاز اولیه این روزها تبدیل به معضلی حل نشدنی شده است.

با توجه به پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان وضعیت در مساکن مهر به شدت اسف‌بار می‌باشد که ساکنان آن باید برای گذران زندگی با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند، زیرا که مسئولان اجرایی هنگام تحویل خانه‌ها به فکر تامین زیرساخت‌های لازمه آن نبوده‌اند و فقط می‌خواستند این ساختمان‌ها ساخته و تحویل داده شود.
از مهم‌ترین مشکلات این مساکن، این است که واحدهای مسکونی جاهایی ساخته شدند که قابل سکونت نبوده و اگر هم قابل سکونت باشند تامین زیرساخت‌های آن مانند آب، فاضلاب، تلفن، اینترنت و ... دچار مشکل شده است.

متاسفانه این مساکن به محلی برای تخلیعه نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده‌اند و با توجه به اینکه دور و اطراف این مساکن خالی هستند، در زمان وزش باد که اغلب شدید است، گرد و غبار همه جا را فرا می‌گیرد.

از طرفی هم مخاطبان اظهار می‌کنند مدت‌ها است که زیرساخت های لازم در مسیر انجام شده اما از آسفالت خبری نیست و همین خود سبب شده که جلوبندی خودروها دچار خسارت شوند.

علی‌رغم وعده‌هایی که از سوی مسئولان در جلسات بررسی وضعیت مسکن مهر داده شد اما کمتر تغییری در مشکلات و نیازهای زندگی این ساکنان مشاهده نشده است.

حال این سوال پیش می آید که تاثیرات مسکن مهر بر افزایش رفاه و کاهش دغدغه‌های افراد نیازمندی که در متن قانون نام برده شده‌اند، چقدر بوده است و آیا مسکن مهر توانسته است به اهداف مطلوب خود برسد؟

در پایان امید است مسئولین ذی‌صلاح در جهت رفع مشکلات ساکنان آنجا گوش شنوایی داشته باشند و اقداماتی اساسی برای حل این مشکلات به عمل آورند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید