09:35|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1400 - 10:36
کد خبر: 16255
یادداشت:

التهاب دوباره بازار مرغ در ارومیه / تداوم کمبود و گرانی در نبود نظارت

طی روزهای اخیر مشکل کمبود مرغ در بازار ارومیه دوباره ایجاد شده و مغازه های مرغ فروشی خالی از مرغ و یا با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب دولتی به مردم عرضه می شود.
التهاب دوباره بازار مرغ در ارومیه / تداوم کمبود و گرانی در نبود نظارت


سرویس اقتصادی باریش نیوز، حکایت کمبود مرغ در ارومیه قصه جدیدی نیست بلکه روایتی دنباله دار بوده که از مدت ها پیش این روند به صورت دوره‌ای تکرار می‌شود.

مرغ، یکی از کالاهایی بود که سالی پر التهاب را تجربه کرد و در پایان سال گذشته قیمت مرغ حتی در مقاطعی به بیش از 40هزار تومان نیز رسید؛ مشکلات این بازار تنها مختص به گرانی نبود و کمبود نیز از دیگر مشکلاتی بود که شهروندان با آن روبه‌رو بودند و در تمام شهرها شاهد این کمبود بودیم؛ به طوریکه سال جدید با صف‌های طولانی مردم برای خرید مرغ آغاز شد.

حال مدت کوتاهی است که کمی از التهابات بازار مرغ کمی کاسته شده است؛ اما متاسفانه در چند روز اخیر دوباره خبرهایی از کمبود و گرانی این محصول در سطح شهر به گوش می‌رسد و این اخبار زنگ خطری بر التهابات دوباره در بازار مرغ و تکرار داستان تلخ تشکیل دوباره صف های طولانی است.

چندی از آرامش بازار مرغ نگذشت که قیمت جوجه یکروزه با ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری سر به فلک کشید به طوریکه هم اکنون بالاتر از نرخ مصوب در اختیار مرغدار قرار می‌گیرد.


در این میان بسیاری از مسئولان و دست اندرکاران این بخش، قاچاق جوجه را یکی دیگر از عوامل نابسامانی و التهاب بازار می‌دانند و معتقدند تا زمانیکه موضوع قاچاق از مرز‌های کشور ساماندهی نشود، بازار به آرامش نمی‌رسد و برخی دیگر از کارشناسان اصلاح قیمت مصوب جوجه را راهکار کنترل قیمت می‌دانند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در این زمینه اظهار دارد که، خلا ۱۰ روزه جوجه ‌ریزی باعث کمبود مرغ زنده در استان شده که در چند روز آینده این مشکل رفع خواهد شد.

غلامرضا بابایی ادامه می‌دهد: قیمت جوجه یک روزه در استان افزایش 50 درصدی داشت که علت آن هم قاچاق بوده و مقرر شده تصمیمات جدی برای جلوگیری از قاچاق جوجه یک روزه صورت گیرد.


این سخنان و وعده ی حل مشکلات از سوی مسئولین داستانی تکراری برای مردم این شهر شده است چرا که در یک سال گذشته و با توجه به مشکلات به وجود آمده در بازار مرغ و روغن و... وعلیرغم وعده های همیشگی این مسئولان مردم همچنان با مشکلاتی از این قبیل دست و پنجه نرم می کنند و تجربیات تلخ شهروندان گویای این است که  نه تنها چاره ای برای حل این مشکلات اندیشیده نمی شود بلکه هر روز با کمبود و گرانی کالایی جدید روبرو می شوند و این امر در این شرایط بحران کرونا بی انصافی بیش در حق شهروندان نیست.  

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید