19:33|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1400 - 11:27
کد خبر: 16250
ضرورت ایجاد بازارچه های میوه و تره بار؛

از بین رفتن سیمای شهری ارومیه زیر چرخ میوه فروشان سیار

ساماندهي وانت هاي ميوه فروش در ارومیه از موضوعاتي است كه امروز به عنوان يكي از دغدغه هاي مديريت شهري مطرح بوده و شهرداری ارومیه نیز طی چند سال اخیر نشان داده در اجرای طرحی جامع و موثر در این حوزه ناتوان است.
از بین رفتن سیمای  شهری ارومیه زیر چرخ میوه فروشان سیار

  سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه این روزهادر گوشه و کنار خیابان های شهر وانت بارهای میوه فروشی بر حجم ترافیک افزوده است، وانت بارهایی که با بار میوه‌های رنگارنگ یا در کنار خیابان‌ها و یا در کوچه‌های این شهر مستقر شده‌اند، نیازمند تدبیر مدیریت شهری است زیرا سامان بخشیدن به اوضاع این شهر می‌تو‌اند در کاهش مشکلات ترافیک و رفاه مردم بسیار مهم و تاثیرگذار باشد و هم در ابعاد اقتصادی و زیباسازی شهری ارومیه یک گام رو به جلو را برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تجربه کند.

ساماندهي ميوه فروشان سيار در ارومیه، تكه كلامي است كه هم در جلسات شوراي اسلامي شهر و جلساتي كه با حضور مسئولان شهري برگزار مي شود، بسيار شنيده شده است، اگر چه هر از چند گاهي برخوردهاي مقطعي صورت گرفته اما هنوز راهكار اساسي براي آن پيدا نشده است.

وجود این سد معبر ها در سطح شهر خلاف مدیریت شهری و یک معضل اجتماعی است که بر مشکلات شهر می‌افزاید، مشکلاتی نظیر تشدید ترافیک شهری، درگیری، نزاع، تصادف، آلودگی صوتی و ...

در این میان ضرورت ایجاد فضایی اختصاصی برای وانت بارهای میوه‌فروش و ساماندهی آنان از سوی مسئولان شهری در گلوگاه‌های سطح شهر، قطعا گامی موثر در تحکیم و توسعه انضباط ترافیکی در سطح شهر می باشد.

ساماندهی میوه فروشان در ارومیه از جمله مسائلی است که از چند سال گذشته در شهرداری و شورای شهر در دست بررسی بوده و یکی از وعده‌های شهردار قبلی ارومیه به مردم بوده است که متاسفانه هیچ گاه عملی نشد و شهروندان همچنان ناراضی از مشکلاتی مانند بر هم زدن سیمای شهر و به وجود آمدن ترافیک و گاها ایجاد تصادف در سطح شهر هستند که همواره این وانت ها ی میوه فروش در سطح شهر به وجود می آورند.

در پایان اینکه، شهرداري بايد محل هایی را در مناطق مختلف شهر با نظارت سازمان ميادين ميوه و تره بار ايجاد كند و مشاغل كاذبي چون وانت بارهاي ميوه فروش را در اين نقاط مختلف جمع و براي آنها امكانات زيرساختي مناسبي ايجاد كند تا از این طریق در راستای ارتقاء س
  طح سیما ومنظر و رضایتمندی شهروندان گامی موثر برداشته شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید