00:03|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1400 - 09:58
کد خبر: 16246
یادداشت:

بحران کرونا همچنان پابرجاست/ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی

با حاکمیت وضعیت نارنجی در ارومیه ضروری است که در این ایام رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها و اجتماعات غیر ضروری همچنان با جدیت دنبال شود.
بحران کرونا همچنان پابرجاست/ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اکنون بیش از یکسال از ورود ویروس کرونا به آذربایجان‌غربی می‌گذرد و با آغاز سال جدید این بیماری مخرب همچنان زندگی همگان را به نوعی مختل کرده است.

با قرار گرفتن در تعطیلات نوروزی اکثر مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را پشت گوش انداخته و به سفر رفتند که نتیجه آن حاکمیت وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان‌های استان به ویژه ارومیه شد.

در پی این بی‌توجهی‌ها محدودیت‌هایی از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا برای گروه‌‍‌های مشاغل اعمال شد که منجر به تعطیلی 3 هفته‌ای مشاغل شد که خسارت‌های جبران ناپذیری برای آن‌ها به بار آورد.

اکنون بعد از تعطیلی‌های اخیر وضعیت ارومیه به رنگ نارنجی کرونایی درآمده‌ است، اما نکته مهمی که مردم باید در نظر بگیرند این است که کرونا به پایان نرسیده بلکه انواع جهش یافته‌تری موسوم به کرونای انگلیسی و کرونای هندی را از خود نشان داده که بسیار خطرناک‌تر است.

از طرفی هم روش مبارزه با انواع جهش یافته ویروس کرونا تفاوتی ندارد و باید رعایت پروتکل‌ها بهداشتی بیشتر مود توجه قرار گیرد و بایستی مردم به دلیل قدرت سرایت پذیری بالای انواع جهش یافته ویروس استفاده از دو ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند چرا که خطر شیوع ویروس جهش یافته کرونا را بسیار بالاست.

با تمام شدن محدودیت‌های کرونایی و فعالیت مجدد اصناف، شاهد تجمع غیر ضروری شهروندان در بازار بودیم که این بی‌توجهی‌ها می‌تواند عاملی برای اوج‌گیری مجدد کرونا در شهر باشد.

در ادامه می‌بایست گفت که زنگ خطری که ویروس کرونا همچنان ما را تهدید می‌کند، پابرجاست و می‌بایست پروتکل‌های بهداشتی بیش‌ از پیش رعایت شود.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تنها راه خروج از اپیدمی کروناست که هم موجب حفظ سلامت مردم شده و هم از سرایت بیشتر ویروس جلوگیری می‌کند.

در پایان انتظار می‌رود مردم با ادامه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شهر را به وضعیت زرد و آبی کرونایی و عادی تغییر دهند و بدیهی است با همکاری و همگامی مردم می‌توان آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این ویروس را در شهر به صفر رساند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید