16:35|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1400 - 12:23
کد خبر: 16235
یادداشت:

صف خرید روغن زیر سایه کرونا در ارومیه/مقصر کیست؟

در روز‌هایی که برای در امان ماندن از کرونا باید دور از هم باشیم، کمبود روغن در ارومیه، مشکلی که گلایه‌مندی مردم را در پی داشته و مسئولان نیز همواره وعده رفع این کمبود را می‌دهند.
صف خرید روغن زیر سایه کرونا در ارومیه/مقصر کیست؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مشکل کمبود روغن معضلی است که هر چند وقت یکبار در ارومیه رخ می‌دهد و همچنان این کالای اساسی در لیست اقلام کمیاب جا خوش کرده است. مشکلی که گلایه‌مندی مردم را در پی داشته و مسئولان نیز وعده رفع آ‌ن‌ را می‌دهند.

مدت‌هاست که اگر برخی از اقلام اساسی مردم کمیاب و نایاب شود، اگر چنانچه یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام به توزیع روغن کند، سبب تجمع بیش از حد شهروندان فاقد ماسک، بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شود.

البته این اولین باری نیست که چنین اتفاقی در شهر می‌افتد، چندی پیش شاهد کبود مرغ و روغن و صف‌های طویل ناشی از کمبود آن بودیم که بیشتر افراد حاضر در آن صف‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده، که در پی آن وضعیت قرمز کرونایی در ارومیه حاکم شده است.

هم اکنون مشکل کمبود مرغ رفع شده است ولی متاسفانه مشکل کمبود روغن هنوز پابرجاست و این کمبود اتفاقی است که مردم نیازمند و قشر ضعیف جامعه را بدون ترس از کرونا به خیابان‌ها می‌کشاند.

تشدید شیوع ویروس کرونا از یک طرف و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان دغدغه شهروندان را دو چندان کرده است و گفتنی است ایستادن در صف های عریض و طویل برای دریافت کالاهای اساسی همانند مرغ و روغن یکی از مواردی است که باعث تشدید ویروس خطرناک کرونا و ورود موج چهارم این ویروس شده است.

تا وقتی که چنین موارد در کلانشهر ارومیه رخ می‌دهد؛ نه می‌توان امیدی به تغییر آمار مبتلایان و مرگ میرهای ناشی از ویروس کرونا در این شهر داشت و نه اینکه می‌توان به کادر درمان که در این ایام بدون استراحت در حال تلاش برای مقابله با این ویروس خطرناک هستند کمک کرد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین مربوطه به جای وعده‌های پوچ و توخالی، در جهت رفع این مشکل تمام تلاش خود را به کار گیرند و برنامه‌هایی درخور یک کلانشهر اتخاذ کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

اورمیلی
1400/02/18 - 11:33

قیمتا از 3 سال قبل تا الان قشنگ بیشتر از 10 برابر شده وهر روزمون بد تر از دیروزه واسه همین مردم دیگه اعتماد به قیمتا ندارن بعضیا زیاد میخرن بعضیا نمیخرن چون توان خرید ندارن

اورمیلی
1400/02/18 - 11:22

1- دولت کاری کرده که نگاه مردم به کالای مصرفی شده کالای سرمایه ای مثل خودرو روغن مرغ میگن امروز نخریم فردا گرون میخریم پس ضرر میکنیم 2- بعضی از مردم هم میترسن تمام بشه زیاد میخرن 3-