16:35|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1400 - 12:20
کد خبر: 16234
یادداشت:

جولان پلاک‌های مخدوش شده در ارومیه

این روزها تعدادی از شهروندان برای فرار از جریمه، اقدام به مخدوش کردن و دست کاری پلاک خودرو برای عبور و مرور شهری در ساعات شبانه طرح محدودیت تردد کرونایی می‌کنند.
جولان پلاک‌های مخدوش شده در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تا قبل از شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها جرائمی مانند تغییر در ارقام پلاک خودرو یا مخدوش کردن آن در محدوده‌های پیرامون طرح ترافیک به چشم می‌خورد، حالا اما با اجرای طرح منع تردد، این جرم به ساعات پایانی شب رسیده و کم و بیش در بیشتر معابر رانندگانی را می‌توان دید که با پوشاندن، سوزاندن و یا دستکاری پلاک خودرویشان اقدام به تردد در ساعات ممنوعه می‌کنندکه این امر نه تنها تخلف نیست بلکه جرم محسوب می‌شود.

در این میان اما بخش قابل توجهی از رانندگانی که دست به انجام چنین اقداماتی می‌زنند از پیامدها و ابعاد آنچه که انجام می‌دهند بی‌خبرند و همین بی‌خبری نیز سبب می‌شود تا آنان به دردسرهای بزرگتری دچار شوند.

اگر راننده در پلاک خودرو با کم یا زیاد کردن اعداد، پلاک جدیدی برای خود بسازد، جریمه اعمال غیر قانونی خود را به حساب شهروند دیگری می‌گذارد و این اقدام موجب صدور قبض جریمه برای فرد دیگری می شود.

در ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی عنوان شده است که هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به ‌آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

در پایان اگر برخی از شهروندان تصور می‌کنند که با پوشاندن پلاک یا هرگونه تغییر در پلاک وسیله نقلیه می‌توانند محدودیت‌های تردد شبانه یا طرح ترافیک و .. را دور بزنند، باید بدانند که اقدامشان نه صرفا یک تخلف رانندگی بلکه جرم است و مجازات در پی خواهد داشت و یک بی انصافی در حق کسانی است که بدون هیچ تخلفی مجبور به پرداخت جریمه‌های ناشی از دستکاری پلاک خودرو می‌باشد.

در ادامه انتظار می‌رود شهروندان با در جدی گرفتن محدودیت‌ها در جهت کاهش آمار مبتلایان به ویروس منحوس کرونا، از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید