11:43|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1400 - 09:47
کد خبر: 16229
هشدار!

خاطرات تلخ تعطیلات نوروزی در تعطیلات عید فطر تکرار نشود

چند روز دیگر ماه رمضان به پایان می‌رسد و شاید دوباره عده‌ای از هموطنان قصد سفر کنند، اگر چنین پیش فرضی به واقعیت تبدیل شود، باید منتظر موج دیگری باشیم که می‌تواند سخت‌تر از موج چهارم باشد.
خاطرات تلخ تعطیلات نوروزی در تعطیلات عید فطر تکرار نشود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بسیاری از مردم هنوز روزهای پایانی سال گذشته را فراموش نکرده‌اند که ویروس کرونا چگونه تا حدود زیادی فروکش شده بود و تخت‌های بیمارستانی از بیماران کرونایی خالی شده بود و بسیاری از شهرهای کشور به رنگ سفید درآمده بود. اما، به یکباره و با هجوم مردم به سمت خریدهای شب عید و بعد از آن آغاز سفرهای نوروزی زیر سایه تصمیمات نسنجیده ، همه معادلات را به هم ریخت و ناگهان شاهد بروز موج چهارم کرونا شدیم. موج سهمگین بیماری باعث شد تا تخت‌های کرونایی و غیر کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی به بستری بیماران مبتلا به کووید 19 درآیند و همه این موارد در حالی است که با گذشت  48 روز از سال 1400، همچنان شاهد ترکش‌های موج چهارم کرونا و خسارات جانی ومالی ناشی از این ترکش ها در کشور هستی می باشیم.

متاسفانه بیشتر از یک سال است که این ویروس منحوس سر تا سر کشور را در هم نوردیده است و کوچک و بزرگ، پیر و جوان نمی شناسد. پس همه شهروندان باید بیش از گذشته با این موضوع مسئولانه و بصورت جدی برخورد نمایند؛چرا که کوچکترین سهل انگاری در این مقطع زمانی حساس می تواند تلفات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

باید شهروندان این نکته را در نظر داشته باشند و هیچ وقت فراموش نکنند که ویروس کرونا ویروسی مهیب، ویرانگر ، فرصت طلب و بی رحم است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از فرصت استفاده کرده و افراد را مبتلا می‌کند و می‌تواند آنان را به آستانه مرگ بکشاند.

تجربه موج چهارم کرونا نشان داد هر بار که گرفتار یکی از موج‌های بیماری می‌شویم، شرایط برای کشور از هر لحاظ سخت و بغرنج می‌شود. ایجاد محدودیت‌هایی که مشاغل را تهدید می‌کند و در پی آن، ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها باعث سخت‌تر شدن کار مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان می‌شود و همه این موارد در کنار مرگ‌هایی که اتفاق می‌افتد، روزهای تلخی را رقم می‌زند که غیرقابل جبران خواهد بود.

سخن آخر اینکه مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین وزارت بهداشت، باید قبل از تکرار خاطرات تلخ ناشی از سهل انگاری های عید نوروز، هشدارهای لازم را بدهند تا مبادا گرفتار موج پنجم کرونا شویم  و برای کنترل ویروس کرونا در این زمینه تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های متولی اندیشه شود.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید