11:57|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1400 - 12:46
کد خبر: 16220
قیمت های رها شده در بازار؛

هزینه عدم نظارت مسئولان بر بازار را مردم می پردازند

این روزها علاوه بر اینکه افزایش قیمت ها در اقلام مختلف بیداد می کند و مردم را ناراضی کرده است، مشکل عمده این روزهای بازار، فروش قیمت برخی اقلام بیش از نرخ مصوب و یا درج شده بر روی کالا است. البته که نبود قیمت بر روی برخی اجناس نیز یکی دیگر از معضلاتی است که متاسفانه مردم ارومیه در کنار همه درگیری های روزمره و مشکلات اقتصادی همواره با آن رو به رو هستند.
هزینه عدم نظارت مسئولان بر بازار را مردم می پردازند

سرویس اقتصادی باریش نیوز، عمده مشکل فعلی مردم، اختلاف قیمتی است که بین قیمت درج شده و نرخی است که مغازه دار به مشتری می فروشد، بوجود آمده است متاسفانه قیمت‌ها در برخی اقلام از در کارخانه تا قیمت بازار به حدی قابل توجه است که به وضوح شاهد قیمت‌گذاری سلیقه‌ای هستیم.

در این میان مهم ترین سوالی که ذهن اکثر شهروندان را به خود درگیر کرده این است که،چرا كسی یا ارگانی جلو آشفتگی بازار، اعمال قیمت های سلیقه ای و خودسری برخی بازاریان را نمی گیرد؟

براساس مشاهدات میدانی قیمت  کالاهای اساسی در سایه بی‌نظارتی متولیان امر در بازار ارومیه به صورت چندنرخی و هر کسی بر اساس سلیقه خودش به فروش می‌رساند، از آنجا که نظارتی در کار نیست، به مسئولان ذیربط  پیشنهاد می‌شود اگر مشغله کاری اجازه داد و  وقت داشتند از پشت میز بلند شوند و یک سری هم به بازار این شهر بزنند تا حداقل گرفتاری این‌روزهای مردم و آشفته بازار و اعمال قیمت های سلیقه ای که در بازار این شهر وجود دارد را ببینند.

گرانی، تورم، کاهش توان خرید مردم و افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها مشکلات بسیار زیادی برای مردم درست کرده است. گرانی باعث شده عده‌ای‌ از فضای غبارآلود و پرالتهاب بازار سوءاستفاده و سودجویی کنند و عدم‌نظارت بر این سود‌جویی‌ها نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

در این میان برای نظارت فراگیر بر قیمت گذاری در کالاهای اساسی  باید دستگاه های نظارتی استان چتر حمایتی خود را  بر روی یکسان سازی قیمت ها  باز کنند تا مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه بتواند کالاهای اساسی خود را با نرخ منطقی و متعادل خریداری نمایند.

مسئولان و متولیان نظارت بر بازار استان باید توجه داشته باشند كه كار نظارت فقط با سخن گفتن و وعده های واهی به نتیجه نمی رسد چرا كه باید به گونه ای عمل شود كه مردم نتایج آن را احساس كنند و وقتی برای خرید به بازار مراجعه كردند با قیمت های غیر منطقی و سلیقه ای در هیچ نقطه ای از شهر مواجه نشوند.

سخن آخر اینکه،  لازم و ضروری است که مسئولان و ناظران سازمان صمت نظارت دقیق بر بازار را در دستور کار خود قرار دهد و اجازه ندهد برخی افراد خودسرانه قیمت کالاها را افزایش دهند و از ایجاد قیمت های سلیقه ای در بازار جلوگیری نمایند..



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید