17:53|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1400 - 11:53
کد خبر: 16219
یادداشت:

ضرورت اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از آبگرفتگی معابر شهری ارومیه

در پی بارش های چند روز گذشته در ارومیه بازهم مشکلات همیشگی ناشی از ضعف مدیریت در ارگان مربوطه، شهروندان این کلانشهر را کلافه و عبور و مرور آن‌ها را به واسطه گودال‌های به وجود آمده و آبگرفتگی معابر، دچار مشکل کرد.
ضرورت اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از آبگرفتگی معابر شهری ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از عمده مشکلاتی که کلانشهر ارومیه در فصول مختلف سال با آن مواجه است مساله آبگرفتگی معابر می‌باشد که متاسفانه جهت برطرف کردن آن اقدامی تا کنون انجام نشده و صرفا در حد وعده‌های مسئولین باقی مانده است.

با توجه به وقوع بارندگی در روزهای گذشته شاهد آبگرفتگی در نقاط مختلف این کلانشهر شدیم که متاسفانه تردد را برای شهروندان دشوار کرد.

بر خلاف زیبایی شهر ارومیه که زبانزد همگان می‌باشد، آنچه بیشتر از هر چیزی پس از هر بار بارش باران خودنمایی می کند، معابر آبگرفته، چاله‌های مملو از آب، مردم سراسیمه و خودروهای گرفتار است، بارانی که این بار هم در پی آن و به دلیل ضعف در مدیریت شهری تردد مردم دچار اختلال شد.

معضلی که سابقه زیادی در این کلانشهر دارد و با وجود انتقادهای همیشگی از سوی مردم و رسانه‌ها، نه تنها برای رفع آن اقدامی نشده است بلکه هر سال بیش از گذشته شدت می‌گیرد.

از سویی به دلیل حفاری‌های رها شده در بیشتر خیابان‌های شهر، آب‌های سطحی سبب ایجاد گل و لای می‌شود، مشکلی که به راحتی می‌توان در قسمت‌های مختلف شهر مشاهده کرد.

متاسفانه باران هر چند اندک هم باشد، این آبگرفتگی‌ها به وجود می‌آید و در معابری که آسفالت نیست، از جمله حاشیه شهر بیشتر نمایان می‌شود که البته به دلیل حفاری معابر توسط برخی ارگان‌ها و مردمی که بی‌تدبیر انجام می‌شود، این معضل را در مرکزی‌ترین نقاط شهر هم می‌توان دید.

در حالی که اگر خیابان سازی‌ها به گونه‌ای بود که به موضوع هدایت آب‌های سطحی هم توجه می‌شد، دیگر شاهد مشکلات ناشی از بارش رحمت الهی در سطح شهر نمی‌شدیم.

در آخر امید می‌رود مسئولین مربوطه تمام اهتمام خود را در جهت حل این معضل دیرینه به کار برند تا بیش از این شاهد مشکلات ناشی از بارش باران نباشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید