00:06|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1400 - 11:15
کد خبر: 16218
یادداشت:

پیامدهایی که بحران کرونا بر سبک زندگی بشر گذاشت

شیوع بیماری کرونا باعث شد تا انسان در بخش های زیادی از زندگی خود اقدام به بازنگری نماید و این بازنگری ها حتی در دوران پس از کرونا نیز اگر به درستی مدیریت شود می تواند تاثیرات فراوانی بر زندگی افراد بگذارد.
پیامدهایی که بحران کرونا بر سبک زندگی بشر گذاشت


سرویس اجتماعی باریش نیوز، همه‌گیری ویروس کرونا، تاثیرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعیِ گسترده‌ای را در جهان ایجاد کرده است به نحوی که برخی از ناظران و تحلیلگران، این پدیده را با اتفاقی بزرگی نظیر وقوع جنگ جهانی دوم مقایسه می‌کنند و معتقدند جهانِ پساکرونا، با جهان پیش از آن، تفاوت‌های گسترده‌ای خواهد شد.

 در این میان یکی از مهم ترین حوزه‌هایی که بحران کرونا، تاثیر عمیقی بر آن گذاشت، سبک زندگی انسان‌ها بود. در حقیقت، تجربه کرونا و تبعات پیرامونی آن، نوع جدیدی از شیوه زندگی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است که قطعا می‌توان آن را آغازگر عصرجدیدی از زندگی بشر دانست.

از زمانی که واژه‌ای به نام کرونا در ذهن‌ها جا باز کرد زندگی انسان دستخوش تغییرات بسیاری شد.‌طوری‌که مردم برای ادامه زندگی با چالش‌هایی مواجه شدند و تمامی ابعاد زندگی‌شان تحت تأثیر قرار گرفت.

کرونا با به بر هم زدن روند یکنواخت زندگی وترک عادت‌های همیشگی که داشتیم، ما را به یاد پرسش درباره معنای واقعی هستی‌ می‌اندازد. ناگهان متوجه می شویم که زنده هستیم و این زنده بودنمان باید برای رسیدن به هدفی باشد، چیزی فراتر از عادت‌های روزمره و تکراری، فراتر از کارهای بدون هدف!

کرونا می‌تواند حتی نگاه‌مان به سبک زندگی و نوع مصرف‌هایمان را هم دگرگون کند. پس از کرونا شاید به این باور برسیم که گرانقدرترین نعمت‌های زندگی گاه چقدر ارزان و ساده بودند و ما از آنها غافل، وقت با دوستان و خانواده سپری کردن، پیاده روی، سینما رفتن، در آغوش کشیدن یک عزیز و... و اینکه بسیاری داشته‌هایمان نیز در این تجربه به کار ما نیامدند.

سخن آخر اینکه کرونا با تمامی زیان ها و تلفاتی که برای جهان داشت برای بشر امروز این پیام را به همراه داشت که راهی جز تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیز با همنوع خود و محیط زیست ندارد.پس نباید این نکته را فراموش کرد که کرونا در کنار تمام پیامدهای منفی، می‌تواند صلح و وحدت جهانی را تقویت نماید. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید