14:49|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1400 - 11:52
کد خبر: 16210
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اعلام کرد:

بیش از 2 میلیون نفر؛ تحت پوشش بیمه سلامت در استان می‌باشند

بیش از 2میلیون نفر از جمعیت استان آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت می باشند و 63 دفتر پیشخوان و نمایندگی طرف قرارداد در سطح استان وجود دارد که به ارائه خدمات و بیمه افراد متقاضی می پردازند.
بیش از 2 میلیون نفر؛ تحت پوشش بیمه سلامت در استان می‌باشند

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز با اعلام این خبر گفت: بیش از 61 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت در قالب 5 صندوق بیمه ای شامل کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان، ایرانیان و همگانی می باشند.

دکتر فریده جعفری به پوشش 90 در صدی هزینه های بستری بر اساس تعرفه دولتی این بیمه اشاره کرد و گفت: در بخش مراجعات سرپایی نیز بیمه سلامت 70 درصد هزینه های بیمه شدگان را بر اساس تعرفه دولتی متقبل می شود.

وی در ادامه به اجرای طرح الکترونیکی نسخه و خدمات بیمه سلامت استان اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از یک هزار مطب، داروخانه، آزمایشگاه و مراکز تصویر برداری بخش خصوصی در قالب نسخه نویسی الکترونیکی در سطح استان به فعالیت می پردازند و بالای 80 درصد نسخه ها در بخش بیمه سلامت به صورت تجویز کامل الکترونیک و بدون نیاز به کاغذ نوشته می شود.

دکتر جعفری در ادامه اصلی ترین هدف بیمه سلامت  در راستای الکترونیکی سازی تجویز و خدمات را کاهش کاربرد دفترچه های کاغذی و حذف آن اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری حذف دفترچه های صندوق بیمه همگانی سلامت آغاز شده و بیمه شدگان با ارائه کارت ملی خود می توانند از تمامی خدمات این بیمه بهره مند شوند. همچنین از اول خرداد بیمه شدگان صندوق روستایی و از اول تیر ماه سال جاری نیز صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان وارد فاز اجرایی حذف دفترچه های کاغذی و الکترونیکی شدن نسخه نویسی می شوند.

وی تصریح کرد: فرآیند الکترونیکی سازی از سال گذشته به صورت صد در صد در بخش خصوصی( مطب ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، و رادیولوژی ها) اجرا شده است و در حال حاضر در مرحله اجرایی سازی بخش سرپایی بیمارستان ها می باشیم و این اقدامات تا پایان آبان ماه سال جاری به طور کامل در تمامی بخش های درمانی خصوصی و دولتی در بخش های سرپایی و بستری عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی در خاتمه به مزایای الکترونیکی کردن نسخه نویسی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان می توانند از طریق شماره گیری #1666* از نوع صندوق و اعتبار دفترچه های خود مطلع شوند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید