23:17|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1400 - 11:19
کد خبر: 16208
یادداشت:

پایکوبی کرونا بر بیخیالی مردم/ رعایت اصول بهداشتی باید جدی گرفته شود

عادی انگاری، زنگ خطری برای همه‌گیری موج چهارم و شروع موج‌های جدید کرونا می‌باشد که نیاز است مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.
پایکوبی کرونا بر بیخیالی مردم/ رعایت اصول بهداشتی باید جدی گرفته شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بعد از شیوع ویروس جهش یافته کرونا در استان و بی‌توجهی مردم نسبت به این مهم، حالا خبرها حاکی از آن دارد که عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، سبب دامن زدن به انتقال و همه‌گیری ویروس شده است.

با از گذشت بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا و آمار قابل‌توجه موارد ابتلا و فوتی در استان، اما همچنان عده زیادی از مردم، با استدلال‌های غیرمنطقی حاضر به پذیرش مسئله کرونا به‌عنوان یک خطر جدی نیستند و در عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از هم سبقت می‌گیرند.

برگزاری مراسم‌های عروسی و سوگواری، توجه نکردن به محدودیت‌های ترافیکی، سفرهای درون‌شهری به بهانه‌های خستگی و افسردگی، ازجمله اتفاقاتی هست که باعث دامن زدن به شیوع ویروس کرونا به‌ویژه گونه جهش یافته آن شده است.

در واقع می‌توان گفت که سرعت سرایت ویروس در پی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسیار زیاد است و مردم همچنان ساده انگارتر می‌شوند گویی کرونا و ساده‌انگاری در جدالی برابر برای گرفتن جان مردم به رقابت نشسته‌اند.

نتیجه ساده‌انگاری مردم را به راحتی می‌توان در محدودیت‌هایی که برای مشاغل گروه‌های 2، 3و 4 از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا اعمال شده است، دید.

افرادی که بیخیالی را پیشه خود کرده‌اند، می‌توانند به اندازه ویروس کرونا برای جامعه خطرناک باشند زیرا تا زمانی که آن‌ها وجود ویروسی به نام کرونا را باور نکرده‌اند، با ساده انگاری خود نسبت به مرگبار بودن ویروس و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، افراد زیادی از جامعه را به بیماری مبتلا خواهند کرد و چه بسا جان بسیاری از افراد دچار ساده‌گرفتن و بی‌خیالی آن‌ها می‌شود.

فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به سایر توصیه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها و ضدعفونی سطوح و... از موارد مهمی است که تا ریشه کنی کرونا بایستی به آن عمل شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید