20:37|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1400 - 11:55
کد خبر: 16201
یادداشت:

دردسرهای سال تحصیلی در سایه کرونا/ شادی که خانواده‌ها را غمگین کرد

تعطیلی اجباری مدارس سبب شد شبکه آموزشی مجازی دانش‌آموزان از طریق نرم افزار «شاد» به عرصه بیاید، فرصتی که با وجود گذشت یکسال همچنان درگیر چالش‌های فنی و دسترسی هاست و هنوز نتوانسته رضایت بسیاری از خانواده‌ها و معلمان را بدست آورد و به آن‌ها اطیمنان خاطر بدهد.
دردسرهای سال تحصیلی در سایه کرونا/ شادی که خانواده‌ها را غمگین کرد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با تعطیلی مدارس که در پی شیوع گسترده کرونا و البته به خاطر حفاظت از جان دانش آموزان شکل گرفت، بیش از یکسال است که کلاس‌ها به صورت مجازی و با استفاده از نرم افزار شاد که توسط آموزش و پرورش طراحی شده بود، برگزار می‌شود.

نرم افزار شاد آنچنان با مشکلاتی جدی همراه بود که با گلایه‌ها و انتقادهای زیادی از سوی دانش‌آموزان و والدین آن‌ها همراه شد و همچنان با گذشت یکسال ایرادات این نرم افزار رفع نشده است.

با گذشت زمان برخی مشکلات آن رفع شد اما هنوز هم صدای شکایت دانش‌آموزان و معلمان بلند است و برخی از آن‌ها تصمیم گرفتند از برنامه و راه دیگری برای تشکیل و حضور در کلاس‌ها استفاده کنند.

در کنار این آموزش‌ها، معلمان از طریق ایجاد گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، به آموزش دانش‌آموزان خود می‌پردازند که این روش هم با مشکلاتی چون هزینه اینترنت، قطع و وصل اینترنت، عدم دسترسی همه دانش‌آموزان به اینترنت یا موبایل، همراه است.

شاد به رغم تمام فرصت‌هایی که برای دانش آموزان دارد، مشکلاتی هم که به نظر می‌آید مسئولان این دستگاه باید پاسخگو باشند را نیز به دنبال دارد.

برخی خانواده‌ها نیز اعلام می‌کنند که تلفن همراه قابل استفاده برای فرزند را ندارند و فرزندشان نمی‌تواند وارد شبکه شاد شود؛ برخی خانواده‌هایی هم که تلفن همراه دارند نیز با مشکلات فنی در این سیستم مواجه هستند.

از طرفی هم با توجه به وضعیت اقتصادی که پس از شیوع کرونا بر جامعه حاکم است و عده زیادی از افراد در طول این مدت از کار بیکار شده‌اند، هستند والدینی که با گذشت یکسال توان مالی برای خرید گوشی هوشمند برای فرزندانشان را ندارند.

کم کاری برخی از معلمان در این ایام نیز ناامیدی و سهل انگاری دانش آموزان نسبت به آموزش و یادگیری را چندین برابر می‌کند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذی‌صلاح برنامه‌هایی را در جهت رفع مشکلات فوق‌الذکر اتخاذ و اقداماتی را به عمل آورند تا بیش از این شاهد دوری دانش آموزان از یادگیری و... نباشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید