08:47|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1400 - 10:26
کد خبر: 16197
یادداشت:

ساده‌انگاری کرونا فاجعه‌بار خواهد بود/ حضور در تفرجگاه‌ها عاملی برای تشدید کرونا

بی‌خیالی و کم‌توجهی نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در ارومیه سبب تشدید شیوع این بیماری شده و شلوغی تفرجگاه‌ها به این امر دامن می‌زند.
ساده‌انگاری کرونا فاجعه‌بار خواهد بود/ حضور در تفرجگاه‌ها عاملی برای تشدید کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا، ویروس خطرناک و سرایت‌پذیری است که در ارومیه به صورت اپیدمی درآمده و تمامی گروه‌های سنی از کودکان گرفته تا سالمندان را به این بیماری مبتلا کرده است.

در موج‌های اول، دوم و سوم این بیماری بیشتر ابتلای بزرگسالان به این ویروس به گوش می‌رسید و کودکان چندان در معرض توجه قرار نمی‌گرفتند. اما در موج چهارم این بیماری  که این روزها در ارومیه اوج گرفته شاهد افزایش تعداد مراجعات کودکان با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی هستیم.

در زمستان بخاطر سرمای هوا کودکان از منزل بیرون نمی‌آمدند و خانواده‌ها نیز نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار سخت گیرتر عمل می‌کردند.

با گرم شدن هوا شاهد حضور کودکان در پارک‌ها، مراکز تفریحی و فضاهای بیرون از منزل هستیم و از طرفی حساسیت خانواده‌ها نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی نسبت به قبل کمتر شده است  که خود عاملی برای افزایش آمار کودکان مبتلا به کووید 19 است.

این روزها خصوصا در روزهای نعطیل با گذر از مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌های ارومیه شاهد ترافیک سنگینی که نشان‌دهنده ساده‌پنداری کرونا از سوی مردم هستیم.

متاسفانه خانواده‌ها در روزهای تعطیل به جای ماندن در خانه ترجیح می‌دهند در طبیعت و تفرجگاه‌های اطراف شهر باشند و بی‌توجه به کرونا و انواع جهش یافته آن دورهمی‌هایی را برگزار می‌کنند که سبب تشدید و همه‌گیری کرونا می‌شود.

از طرفی هم با توجه به حاکمیت وضعیت قرمز کرونایی در هفته‌های اخیرمحدودیت‌های خاصی از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا اعمال شد که فعالیت اصناف و تردد خودروها، تحت تأثیر آن قرار گرفت. این محدودیت‌ها در مرحله اول برای دو هفته برنامه‌ریزی شده بود اما با توجه به شرایط موجود این ممنوعیت‌ها تمدید شد.

هر چه به عصر روز تعطیل نزدیک می‌شویم بر شمار گردشگران و مردم افزوده می‌شود، گرفتن عکس یادگاری و انتشار آنها در فضای مجازی مردم را وسوسه کرده تا منازل خود را ترک کنند غافل از آنکه مبتلا شدن به ویروس کرونا از حضور در همین اماکن شلوغ شروع می‌شود.

در ادامه بایستی گفت تا وقتی که مردم ساده‌انگاری و بی‌توجهی به کرونا را پیشه خود کرده‌اند اعمال محدودیت‌ها نمی‌تواند آمار مبتلایان را کاهش دهد و در این شرایط مقوله‌ای بی‌منطق محسوب می‌شود.

در پایان ضروری است تا مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و با حذف فعالیت‌های اجتماعی غیرضروری و کاهش ازدحام در تفرجگاه‌ها و اماکن پر تردد سهم خود را در از بین رفتن این بیماری ایفا کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید