12:01|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1400 - 12:22
کد خبر: 16195
یادداشت:

ضرورت به حداقل رساندن تجمعات و ترددها در باغ رضوان ارومیه

تجمع‌های صاحبان عزا در باغ رضوان ارومیه این روزها به محلی برای انتقال ویروس کرونا تبدیل شده و نگرانی‌ها برای بحرانی شدن اوضاع را برانگیخته است.
ضرورت به حداقل رساندن تجمعات و ترددها در باغ رضوان ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به شیوع کووید ۱۹ در آذربایجان‌غربی، ستاد استانی مقابله با کرونا دستور بسته شدن ورودی باغ رضوان و محدود کردن جمعیت در مراسم‌های ختم را صادر کرد، با این حال این دستور به درستی اجرا نمی‌شود.

با گذر از باغ رضوان شاهد خواهیم بود که ورودی آن از بدو شیوع کرونا برای تردد خودورها بسته است اما افراد بازهم به صورت پیاده در این مکان دیده می‌شوند و کماکان مراسم های ختم پر جمعیت برگزار می‌شود.

رییس سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه باغ رضوان این شهر همچنان مسدود بوده و امکان تردد در آن وجود ندارد، گفت: شهروندان برای فاتحه‌خوانی به این آرامستان مراجعه نکنند.

حجت‌الاسلام امیرعباس عابدینی افزود: محدودیت‌ها در باغ رضوان ارومیه با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ از زمستان گذشته آغاز شده و همچنان تداوم دارد.

متاسفانه با توجه به توصیه‌های مربوطه مبنی بر عدم حضور مردم در باغ رضوان همچنان با گذشت بیش از یکسال مردم بی‌توجهی را پیشه خود کرده و با حضور خود در باغ رضوان جان خود و مردم جامعه را تحت تاثیر ویروس کرونا قرار می‌دهند.

از طرفی هم باید قبول داشت که کنترل افراد داغ دیده و جلوگیری از آن‌ها برای برگزاری مراسم سوگواری کار بسیار دشواری است، از این رو بیش تر از آنکه حضور نیروهای نظامی و بستن درب باغ رضوان ضرورت داشته باشد، فرهنگ سازی اهمیت پیدا می‌کند.

با توجه به موارد فوق الذکر نیاز است مسئولین مربوطه ساز و کارهایی را نیز برای برخورد با صاحبان اعزا که تخلف می‌کنند، در نظر داشته باشند تا از تجمع جلوگیری شود.

در پایان انتظار می‌رود مردم از حضور در تجمعات و باغ رضوان اجتناب کنند تا بیش از این شاهد تشدید آمار مبتلایان ناشی از این ویروس منحوس در سطح شهری نباشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید