08:08|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1400 - 12:09
کد خبر: 16194
به مناسبت روز شورا؛

ضرورت رسیدگی به مشکلات شهری / مسائل حاشیه ای در شوراها جایی ندارد

فلسفه شورای شهر و روستا تسریع در توسعه و آبادانی شهر و روستا است. شورایی موفق است که همه فعالیت های شهر و روستای قابل تعریف در شرح وظایف دخیل بوده و در واقع هر نوع پروژه بزرگ و کوچکی با نظارت و تصویب آنها باشد.
ضرورت رسیدگی به مشکلات شهری / مسائل حاشیه ای در شوراها جایی ندارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شورای اسلامی یک نهاد مردمی است که با توجه به وظایف قانونی و انجام فعالیت‌های گسترده نقش مؤثری در اداره امور شهر داشته است.
 
شورای شهر یکی از نهادهای مهم در سیستم مدیریت شهری محسوب می شود و وظایف شورای شهر رسیدگی به امور شهری است، با توجه به اینکه دامنه نظارت شورا گسترده است اعضای شورا می توانند در تمامی مسائل عمرانی، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی ورود نمایند.

اهمیت شوراها بر هیچ کس پوشیده نیست و هدف اصلی تشکیل شورا با توجه به فرامین قرآن کریم استفاده از جایگاه مهم مشورت و همفکری است که درقانون اساسی چنداصل مرتبط باشوراهاست.

شوراهای اسلامی شهر و روستا باید اشرافیت کامل به وظایف و اختیارات قانونی خود داشته باشد و اعضای شوراها اول باید اگاهی و اطلاعات کاملی از وظایف خود طبق قانون اساسی داشته باشند تا بتوانند مصوبات قانونی را تصویب  نمایند و هرچقدر از قانون فاصله بگیرند و وارد مسائل حاشیه ای شوند از رسالتی که بر عهده آنها گذاشته شده است فاصله بگیرند.

موکلان مردم در شورای شهر نباید این نکته را فراموش کنند که شوراها پارلمان محلی تلقی می‌شوند که وظیفه آنها پیگیری مسائل محل، شهر، شهرستان و روستاها است بر این اساس جهت‌گیری اصلی آنها نباید سیاسی و پرداختن به مسائل حاشیه ای باشد.

نمایندگان مردم در شوراها باید این نکته را در نظر داشته باشند که مردم با رای دادن به منتخبین شوراها تکلیف خود را انجام می دهند و در کنار این انتخاب شوراها شهر و روستا نیز باید وظایفشان را در قبال این اعتماد به جا بیاورند و برای سربلندی مردم و آبادانی این شهر، از هیچ تلاشی دریغ نکنند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید