08:23|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اردیبهشت 1400 - 10:55
کد خبر: 16182
یادداشت:

کرونا همچنان در آذربایجان‌غربی می‌تازد!

بیش از یکسال از حضور ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی می‌گذرد، در این مدت افراد بسیاری درگیر بیماری و خانواده‌های زیادی نیز داغدار ‏عزیزان خود شدند و این روند در روزهای آغازین سال 1400 همچنان با ساده پنداری عده‌ای رو به صعود می‌باشد.
کرونا همچنان در آذربایجان‌غربی می‌تازد!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع کرونا که از بیش از یک سال گذشته در آذربایجان‌غربی شایع شده که اخیرا به دلیل سهل انگاری و عادی انگاری شهروندان، روند صعودی داشته و حتی به جایی رسیده که تخت‌های اختصاص یافته به کرونا در بیمارستان‌های استان پر شده است.

رصد خبرهای یک ماه گذشته آذربایجان‌غربی بیانگر این است که آمار فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی در استان همچنان در صدر اخبار است، ویروسی که همچنان میان مردم دست به دست در حال چرخش است وقتی استان برای بار چهارم وارد وضعیت قرمز کرونایی شده است یعنی زنجیره کرونا قطع نشده است.

از طرفی هم  ویروس انگلیسی نیز در استان شیوع پیدا کرده و میزان ابتلا به آن زیاد شده که مردم باید این مورد را نیز در دستور کار داشته باشند.

در این میان آنچه قابل تأمل است، بی‌توجهی و سهل‌انگاری و شوخی گرفتن این موضوع توسط تعداد کثیری از مردم است که نه ماسک می‌زنند و نه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، نه از رعایت بهداشت فردی و اجتماعی خبری است و همچنان با برگزاری مراسم عروسی و ختم کرونا را به سخره گفته‌اند و با جان بقیه مردم بازی می‌کنند.

متأسفانه هنوز شمار کثیری نحوه صحیح استفاده از ماسک را نمی‌دانند، براساس توصیه‌های متخصصان مربوطه ماسک‌های سه لایه بین دو تا چهار ساعت طول عمر دارند و اگر فرد در جاهای شلوغ قرار دارد، اگر  بعد از دو ساعت ماسک را تعویض کند، بهتر است و اگر در محل خلوت باشد می‌تواند ساعت‌های بیشتری از آن استفاده کرد ولی عکس این موضوع در بین عده‌ای دیده می‌شود که تا چند روز فقط از یک ماسک استفاده می‌کنند.

با توجه به وضعیت قرمز کرونا و محدودیت‌های خاص حاکم این وضعیت بر استان، بنا بر اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا، با تعطیل شدن اصناف و بازار به غیر از واحدهای صنفی گروه یک تلاش شد از تجمع و تردد مردم در سطح شهرها جلوگیری شود.

در پایان بایستی گفت کرونا در بین مردم با قدرت هر چه تمام‌تر می‌تازد و از غفلت‌ها، بی‌تفاوتی‌ها و بی‌توجهی برخی از افراد به دستورالعمل‌های بهداشتی برای دوام و بقا خود استفاده می‌کند که نیاز است مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ... درصدد قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس برآیند تا بیش از این شاهد تلف شدن عزیزانمان در سطح استان نباشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید